Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem att stänga av MacBook!

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-09-03 15:38

Hej!

Idag stötte jag på ett konstigt problem: Det går inte stänga av min macbook ordentligt (jo om man väntar ungefär 30 minuter på den!) vilket är skumt eftersom det har gått bra hela tiden innan... Jag har inte tappat datorn och inte fingrat på ströminställningarna och inte heller rört något speciellt annat.

Har datorn kopplad trådlöst med airport express och till denna en extern hårddisk med hela mitt itunesbibliotek, kan det spela in? (itunes är dock avstängt) Datorn har varit kopplad till nätuttaget och utan då jag försökt. Datorn är också uppdaterad med det senaste...

Efter detta är det någon som har ett tips åt mig? eller iallafall något sätt som man kan se vad systemet är upptaget med när det ska stänga ner tiger? finns det inte något bra kommando i terminalfönstret? (så kan man kanske lösa det den vägen)

Annars är det en underbart bra dator... när den fungerar vilket den oftast gör!:)

Erik

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-09-04 00:37

Nu är det löst!

Hej igen!

nu är det problemet löst det var väldigt enkelt men inte helt självklart... Hade airport på då jag stängde av datorn och då reagerade den antagligen på att nätverketsanslutning gav upp och blockerade systemet helt enkelt. Kanske gäller detta för folk med airportdisk specifikt... ?

//Erik

1
Bevaka tråden