Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny version av Adium 1.1.x ute nu

Tråden skapades och har fått 75 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Uppdaterar nu!

http://www.adiumx.com/

Version 1.1.2 (9/3/2007) SVN revision: [20844]

Added preference to turn off the contact list animations (Preferences->Advanced->Contact List)
Option+Close now closes all other tabs (#7573)
Fixed a memory leak and potential visual glitch when viewing tooltips for contacts (#7585)
Fixed display of AIM contacts after they return from being mobile via 'forward to mobile'
Fixed retention of the 'docked' status of the contact list across launches
Fixed drawing glitches and improved performance in the Events preferences pane and Events tab of the Get Info window
Fixed default showing of offline contacts, which was turned on in 1.1. As of 1.1.2, this is off by default, as it was in versions of Adium prior to 1.1. This can always be changed from the View menu.
Fixed spring-loaded tabs to wait for a definitive hover before switching. The delay is the same as the Finder's delay for spring-loaded folders. As with Finder, space bar can be pressed to switch immediately. (#7588)
Fixed Gadu-Gadu on PPC machines (#7556)
Fixed reopening of chat windows after using encryption (#6664)
Fixed an exception which could occur when Spotlight was importing chat transcripts
Fixed a one pixel border at the bottom of the borderless contact list
Fixed a crash which occurred when the contact list was closed while an animation was in progress
Fixed incorrect reporting of servers on the local network as unavailable (#7381)
Snap-to-edges is now disabled in all contact list window types when holding the shift key
Fixed minimize and zoom buttons in the Preferences window (#7612)
Fixed improper minimum height for the borderless contact list
Fixed a flickering scrollbar which could occur when the contact list's size was very close to the size at which it needed to show a scrollbar (#6725)
Fixed transparency of message windows in Safari 3.0b (#7164, #7769)
Fixed toggling of emoticons to and from their text equivalent in Safari 3.0b (#7148)
Fixed a bug when changing status or service icons
Fixed the link attribute hanging around after clear the message entry text area with the cursor inside a link (#7365)
Fixed multiple contact removal from the privacy list (#7106)
Fixed a crash when signing out of gadu-gadu
Fixed stray menu items which appeared in the contextual menu of message windows in languages besides English (#7667)
Fixed 24 hour time display in the Stockholm message style
.Mac names now autocomplete for AIM, and Jabber names autocomplete for GTalk, in the New Message dialogue (#4983)
zh_CN and Italian (#7490) updates
Added help documentation for Show Offline Contacts
Fixed display of AdiumLibpurplePlugins as bundles
Updated to libpurple 2.1.1

Senast redigerat 2007-09-04 21:56
Ursprungligen av EricBradley:

Uppdaterar nu!

Ja ja! Så fort jag hinner!

Märker väl ingen direkt skillnad.
Fungerar som det ska.

Samma här!
Det verkar fungera som vanligt... men man är ju inte någon Adium PowerUser heller?

Längtar till den dagen man kan ha personliga meddelanden i Audium (3.0 kanske:P) vet att det är världens onödigaste funktion, ändå andvänder jag den varje gång jag sitter vid msn messenger på en windowsburk.

Ursprungligen av jonmannen:

Längtar till den dagen man kan ha personliga meddelanden i Audium (3.0 kanske:P) vet att det är världens onödigaste funktion, ändå andvänder jag den varje gång jag sitter vid msn messenger på en windowsburk.

Kolla in den här diskussionen i adiums forum, där finns det användare som kompilerat en egen version av adium som stödjer personliga meddelanden, den är dock långt i från stabil och buggfri samt räkna inte med någon support från adium angående den. Själv har jag kört den ett bra tag nu, och för mig fungerar det bra, man lär sig leva med buggarna efter ett tag.

Ursprungligen av jonmannen:

Längtar till den dagen man kan ha personliga meddelanden i Audium (3.0 kanske:P) vet att det är världens onödigaste funktion, ändå andvänder jag den varje gång jag sitter vid msn messenger på en windowsburk.

Längtar också dit

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-03 22:51

Vill ha dessa funktioner:

-Vad jag lyssnar på i iTunes, det ska synas hos MSN-folket!!!
-Större avatarer!
-Stabilare (mitt dör titt som tett, utan att jag märker det; grymt irreterande).

Sist men inte minst: Snabbare filöverföringar!!!!!!

Ja, fjortisvarning på detta inlägg, så det behöver ni inte poängtera...

Jo Mikael jag har faktiskt testat den men för mig buggade den rejält, eller den buggade kanske lika mkt men jag störde mig mer på det än vad du gör. Så jag sitter snällt och väntar för tillfället. Det är absolut ingen nödvändighet men det enda jag saknar i programmet just nu... hmm och kanske stöd för webcam då nu när jag har isight i burken. Annars toppennöjd med en bra produkt

Ursprungligen av jonmannen:

Jo Mikael jag har faktiskt testat den men för mig buggade den rejält, eller den buggade kanske lika mkt men jag störde mig mer på det än vad du gör. Så jag sitter snällt och väntar för tillfället. Det är absolut ingen nödvändighet men det enda jag saknar i programmet just nu... hmm och kanske stöd för webcam då nu när jag har isight i burken. Annars toppennöjd med en bra produkt

Ok, det enda jag egentligen stör mig på med den versionen är att om man råkar använda microsofts klient på jobbet så får man starta om med en ny profil i adium. Så därför ser jag till att köra miranda på jobbet, då fungerar denna version bra, har fungerat i över två veckor utan märkbara problem för mig.

Ursprungligen av Mikael E:

Ok, det enda jag egentligen stör mig på med den versionen är att om man råkar använda microsofts klient på jobbet så får man starta om med en ny profil i adium. Så därför ser jag till att köra miranda på jobbet, då fungerar denna version bra, har fungerat i över två veckor utan märkbara problem för mig.

Ok för mig kraschade den för ofta för att jag tyckte att det skulle vara värt det. hatar när program kraschar

Vad har ni för maskiner där Adium kraschar?
Jag har kört Adium i över 1 år i sträck nu, min dator står på dygnet runt och av dom används väl Adium 15-16h och det har aldrig kraschat för mig.

Mvh,

Ursprungligen av Rossifumi:

Vad har ni för maskiner där Adium kraschar?
Jag har kört Adium i över 1 år i sträck nu, min dator står på dygnet runt och av dom används väl Adium 15-16h och det har aldrig kraschat för mig.

Mvh,

Det var som sagt med en "hackad" version av Adium som kunde visa personliga meddelanden. Med orginal realesen har jag inte haft några problem heller.

Fortfarande inget Skype-stöd. Det är det enda som saknas, det hade varit den ultimata chatklienten ifall det fanns också, men antar att det aldrig kommer. *snyft*

Sedan uppdatering har jag problem mot MSN, bilder kontobilder syns inte. Trist. Får se om jag orkar felsöka...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-04 10:50

Jag använda Adium fram tills för några veckor sen då Microsoft släppte nya versionen av MSN med bra filöverförings hastighet.
Jag kommer inte att börja använda Adium förens filöverföringen är fixad där, detta är en av de viktigaste funktionerna för mig.

Har precis rapporterat en bugg som jag stört mig på sen de senaste 5 släppen typ.
Att man inte kan ändra fontfärg i skriv-fältet. Det är så jävla irriterande för en som vill ha svart bakgrund där.
f.ö håller jag med om större avatarer, iTunes-visaren och snabbare överföringar, men snabbare överföringar lär vi ju inte få förräns Gaim kommer över någon bättre kod... det hela har väl att göra med att MS och AOL vägrar släppa koden för att de vill att folk ska köra deras pissprogram som suger mest av allt... Som jag fattat det.

Och sanna mina dar! Det var inte AdrianB som skapade denna tråden!
Im chocked!

  • Medlem
  • Skövde
  • 2007-09-04 14:16

är det bara jag som inte har fått uppdateringen (Software update rapporterar inte uppdateringen)?

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-09-04 15:38
Ursprungligen av High|ander:

är det bara jag som inte har fått uppdateringen (Software update rapporterar inte uppdateringen)?

nä, jag har inte heller fått någon

Mitt Adium har tokat ur rätt bra efter uppdateringen, får "buddy list synchronization issue" på en jävla massa kontakter när jag loggar in. Idag såg det ut såhär:

Större avatarer? Räcker inte 96x96?

I övrigt vore personliga meddelanden jävligt trevligt ja.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-04 16:38
Ursprungligen av c-olsson:

Större avatarer? Räcker inte 96x96?

I övrigt vore personliga meddelanden jävligt trevligt ja.

Nej. "Mycket vill ha mer"-syndromet du vet.

Och sedan var det där med filöverföringarna.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-04 16:36

Och webbkamerastöd...

Förut kunde man ställa in att visa X antal gamla meddelanden i chatfönstret, men nu verkar den alltid vara inställd på 5 meddelanden eller liknande vilket är för tok för lite.
Dåligt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-06 15:25
Ursprungligen av ptolemy:

Förut kunde man ställa in att visa X antal gamla meddelanden i chatfönstret, men nu verkar den alltid vara inställd på 5 meddelanden eller liknande vilket är för tok för lite.
Dåligt!

http://www.99.se/ovrig-programvara/222472-historik-i-adium-1-1-a.html tar upp det här. Vill du ha tillbaka det föreslår jag att du gör din röst hörd bland utvecklarna och hoppas att A) funktionen kommer tillbaka, eller B) någon skriver en addon som ordnar det.

Jag fattar verkligen inte varför utvecklarna av världens chattklient konsekvent vägrar att implementera stöd för IRC - samtidigt som de använder IRC till support!

Det, och stöd för webbkamera är det enda som jag saknar. Skype-stöd skulle vara trevligt, också, men det är inte lika viktigt.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-09-04 20:48

Jag kör Bitlbee tills det blir bra stöd för IRC och ssh kanske!

Screen och bitlbee är liksom det man behöver. Än så länge.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-04 21:14

offtopic varning men har inte undersökt det hela på ett tag via adium:

Vad är enklaste sättet att köra webcam med folk nu (t.ex. macbook till macbook)? Att köra ichat och be folk skapa konton på aim/.mac känns inte så smidigt. Ett tag var det köra aMSN och få ngt grynigt elände mot windowsanvändare med msn eller skype till skype oavsett platform för snäppet bättre kvalité.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-04 21:43

Kommer surgubben fram... Men kan man inte döpa om den här tråden till "Ny version av Adium släppt" Eftersom det kommer så många nya uppdateringar av Adium, oftast är buggfixar och att den kommer upp automatiskt när man startar Adium så kan man samla alla uppdateringar här istället för att starta en ny tråd för varje släpp?

Bevaka tråden