Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flygsimulator i Google Earth

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Testa att trycka kommando-alt-A i senaste Google Earth...

(via TechCrunch)

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-02 00:36

Någon som har lyckats landa skrället?

Svar: ja.

/M

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-09-02 10:29

Fasen vad nice!! Jag sa iofs när Google Earth kom att det var bara en tidsfråga innan man kan flyga omkring i programmet.

Perfekt nu kan jag öva upp på inpasseringspunkterna till Bromma!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-02 11:57
Ursprungligen av Jetwash:

Fasen vad nice!! Jag sa iofs när Google Earth kom att det var bara en tidsfråga innan man kan flyga omkring i programmet.

Perfekt nu kan jag öva upp på inpasseringspunkterna till Bromma!

Är inte XPlane bättre för det? Känns inte som att Google har lagt ner allt för mycket tid på att göra en riktig simulator. Känns ungefär som flygsimulatorernas motsvarighet till need for speed

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-09-02 20:16
Ursprungligen av shandar:

Är inte XPlane bättre för det? Känns inte som att Google har lagt ner allt för mycket tid på att göra en riktig simulator. Känns ungefär som flygsimulatorernas motsvarighet till need for speed

I Google Earth kan jag sätta in inpasseringspunkterna plus att jag kan ta en paus och titta på hur det ser ut ovanifrån, det blir svårt i Xplane, det är inte själva realismen i flygsimulatorn jag är ute efter utan mer realismen i omgivningen/terrängen. Det roligaste är att flyga på riktigt!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-03 00:14
Ursprungligen av Jetwash:

Det roligaste är att flyga på riktigt!

Jo, klart Vad flyger du?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-09-03 09:24
Ursprungligen av shandar:

Jo, klart Vad flyger du?

Cessna 172, på Stockholms flygklubb i Bromma.

Jag testade igår lite mer och det hackar på rätt bra, plus att landningsbanorna är rätt kuperade p.g.a att Google Earth inte har så detaljerad marknivådata.

Så det är ingen vidare flygsimulator, men det funkar bra för att öva upp terrängomgivning.

Ursprungligen av shandar:

Är inte XPlane bättre för det? Känns inte som att Google har lagt ner allt för mycket tid på att göra en riktig simulator. Känns ungefär som flygsimulatorernas motsvarighet till need for speed

Det är ju bara ett "påskägg" i programmet än så länge, så det är väl rätt tydligt att det inte direkt är en ny konkurrent till Microsoft Flight Simulator. Men en dag kanske...

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-03 15:39
Ursprungligen av Jetwash:

Fasen vad nice!! Jag sa iofs när Google Earth kom att det var bara en tidsfråga innan man kan flyga omkring i programmet.

Perfekt nu kan jag öva upp på inpasseringspunkterna till Bromma!

Min favorit är Krogen. (iofs ett väntläge)

Man blir alltid uppmuntrad av:
- S - ZP fortsätt till krogen.
- Ja Tack

Är det nån mer än jag som tycker att nya versionen av Google Earth är ryckigare än förra? (iBook G4 1,2 GHz 1,25 GB RAM)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-03 14:58

Bara jag som inte lyckas få fart på planet? Hur gör jag?

Vilken version kör Ni. Har laddat ner senaste 4.2.0180.1134 (beta) men hittar inte flygsimulatorn.
/FS

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-03 17:15
Ursprungligen av frippe99mac:

Vilken version kör Ni. Har laddat ner senaste 4.2.0180.1134 (beta) men hittar inte flygsimulatorn.
/FS

Samma version som jag har och det funkar utmärkt. Däremot läste jag någonstans att du måste se till att du har den engelska versionen för att det ska fungera.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-03 19:51

Någon som vet hur man får fart på planet om man kör en bärbar dator och inte har page-up och page-down knapparna?

Ursprungligen av Richard T:

Någon som vet hur man får fart på planet om man kör en bärbar dator och inte har page-up och page-down knapparna?

Fungerar det inte med fn-uppåtpil/fn-neråtpil?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-03 19:54

Fn+Upp/Ner.

Iaf på en MacBook.

Edit:

Ursprungligen av Adrian B:

Fungerar det inte med fn-uppåtpil/fn-neråtpil?

Smurf! Eller nåt...

Ok, den funktionen kraschade min Powerbook snabbare än jag hann säga "Boom!"

Caps Lock kan vara nödvändigt att lägga till kommando-alt-A

Gu va ballt! Hittade flygsimulatorn först idag. Drog en repa över Gotland och störtdök ner mellen reaktorerna i Oskarshamn, rätade upp kärran och drog hem till Tranås, pausade för å hämta tvätten, drog ett par varv över Dalbosjön innan jag satte ner kärren jämte Saabs landningsbana i Linköping, lite skumpigt blev det :).

Men hur tusan får jag fram kompassen? jag har ju inget instrument för å reda ut i vilket vädersträck jag flyger. Så vill jag kunna navigera efter lite waypoints å så också.

1
Bevaka tråden