Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Organisera events

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har uppgraderat till iPhoto 08 och försöker få ordning på alla gamla events som iPhoto själv har delat in.

Jag har foton från 2 tillfällen, säg 60 st från tillfälle 1 och 60 från tillfälle 2. iPhoto har delat in det lite konstigt, så i iPhoto's event 1 så ligger det 40 bilder från tillfälle 1, och i iPhoto's event 2 så ligger resterande 20 från tillfälle 1 och sen 60 från tillfälle 2. Dvs totalt 40 i första och 80 i andra, men det ska vara 60/60.

Event 2 kan jag splitta, men när jag sen försöker slå ihop de första 40 och 20 från det splittade eventet så lägger iPhoto ihop alla bilder så det blir bara ett event med 120 bilder.

Hur f*n ska man göra. Events i iPhoto 08 känns som en jäkligt bra idé, men de verkar inte ha tänkt igenom allt.

Jag har gjort ett smart album som säger alla foton där datum är senare än 2007-01-01 och före 2007-12-31, vilket funkar, men jag får inte upp eventnamnen i det albumet. "View > Event titles" är utgråat i menyn

Ska det vara så? Hade ju varit klockrent annars.

1
Bevaka tråden