Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mediebibliotekslösningar

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-17 09:18

Disken på min MBP är full och jag behöver en smart lösning.
Min idé är att ha all musik, foto och film på en extern usb-disk som sitter kopplad till en AirPort Express. Vad jag undrar är om någon vet hur, eller om, det funkar att från iTunes spela musik till stereon via AirTunes.
Om detta inte funkar, kan man då koppla den externa disken till en AirPort Extreme (nätverk eller usb) och från datorn hämta musiken trådlöst där och sedan spela den med AirTunes till AirPort Expressen?
Eller finns det någon annan smart lösning som nån av er har?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-23 11:25

Ok, det var ingen som hade haft liknande problem...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-23 16:07

Hej. Det fungerar hur bra som helst med en Extreme, det kommer ej att fungera med en Express. Jag har ett blandat nätverk hemma med 2 extreme och 3 express (dessa enbart till högtalare). Har lagt över bilder, filmer, musik etc och hämtar detta både till mina datorers iTunes och via dessa vidare till min AppleTV. Allt trådlöst och i princip utan problem. Det som händer är att det ibland blir störningar som "klipper" ljud eller bild.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-03 15:44

Tack Cato,
Så du hämtar alltså till din dator från en disk som sitter i Extremen och spelar det tillen Apple TV som är kopplad till stereon? Det funkar inte med bara en AirPort Extreme för det finns ingen ljud ut/AirTunes på den va?
Funderar på om det kanske är bättre att bara köpa en Mini och ha i vardagsrumet kopplad till TV:n och stereon...

1
Bevaka tråden