Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-02 14:45

Tråden är skapad av inlägg från den här tråden:
http://www.99.se/mac-os-x/223598-hur-logga-utan-loesenord.html
Baron
Admin

*ler*
Mitt liv består av problem så det vore verkligen förvånande om de plötsligt tog slut!
Nu tex. läser Macen inte bildskivor jag gjort i PCn
Den påstår att de är tomma.
Håhåjaja - det är som det brukar
Men tack för omtanken som sagt!!! Verkligen!

/Lotta

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-09-02 16:03
Ursprungligen av lottaje:

*ler*
Mitt liv består av problem så det vore verkligen förvånande om de plötsligt tog slut!
Nu tex. läser Macen inte bildskivor jag gjort i PCn
Den påstår att de är tomma.
Håhåjaja - det är som det brukar
Men tack för omtanken som sagt!!! Verkligen!

/Lotta

Är skivorna brända i vista är felet att vista bränner skivor inget annat system kan läsa...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-02 21:51

Jamen strålande!!
*bara en aning ironisk*
Vad ska jag bränna med som KAN läsas av Macen??

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-09-02 22:09

Vad som helst. Förutom Vista.

Det kanske bör förtydligas att det är när man bränner med Vistas inbyggda brännarfunktion skivorna inte kan läsas. Man kan använda 3:partsprogram i Vista som bränner skivor vilka kan läsas på macen. Det finns ett riktigt bra som är gratis. Nu ska jag bara komma på vad det heter. Återkommer.

Här igen. Kom inte på vad det hette. Men pc-n du har borde ha levererats med ett brännarprogram. De brukar vara allt annat än bra men duger till att bränna filer med iaf.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-02 23:39
Ursprungligen av Rickard A:

Det kanske bör förtydligas att det är när man bränner med Vistas inbyggda brännarfunktion skivorna inte kan läsas. Man kan använda 3:partsprogram i Vista som bränner skivor vilka kan läsas på macen. Det finns ett riktigt bra som är gratis. Nu ska jag bara komma på vad det heter. Återkommer.

Här igen. Kom inte på vad det hette. Men pc-n du har borde ha levererats med ett brännarprogram. De brukar vara allt annat än bra men duger till att bränna filer med iaf.

Nero Burning ROM och PowerDVD är två tredjepartsprogram, som är Vista-kompatibla.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-02 22:18

Okej. Jag har bränt fotofiler i RAWformat å det gör nog inte saken bättre är jag rädd

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-02 23:29

Filernas format spelar ingen roll, det begränsande är på vilket sätt brännarprogrammet skrapat in informationen på skivan.

Kan det vara så att Vista inte "avslutar" skivorna? Precis som om cd-skivor var så dyra att de måste fyllas på efter hand till sista byte... Så var det ju iofs när Longhorn planerades för ett decennnium sen eller så!

1
Bevaka tråden