Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Mac mini -> LCD-tv

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-02 17:12

Hej! Jag har en mac mini G4 som jag har kopplat till en LG tv (32LC56). Problemet jag har är att jag får ingen bild i TVn då jag kör med DVI->HDMI, jag använder en ExtremeHD dvi-hdmi kabel. Med VGA kabel direkt till tvn får jag bild, men fel upplösning så att bilden blir utsträckt. Jag har kollat alla inställningar på tvn men hittar inget. Är det någon som haft liknande problem och isf. hur har ni löst det?

Har en Mini core duo kopplad till en 42" Toshiba LCD. Hade samma problem som du till att börja med. Installerade SwitchResX för att kunna laborera med olika upplösningar, http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/15467 Sen kör jag med VNC, http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/14099 för att kunna styra Mini'n från en annan dator i nätverket och på så sätt kunna ställa om upplösningen om man skulle råka ställa den så att det inte blir någon bild på LCD-tv'n. Efter mycket testande och en massa omstarter så fick jag till det så att jag blev nöjd...

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-02 21:28

Ok, tack ska du ha, det verkar lite omständigt men sen nån dag snart då jag har mycket tid över blir det att testa

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-02 22:32

va dethär med VGA eller dvi-> hdmi?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-03 22:08

Finns det någon möjlighet att första versionen av Mac Mini inte stöder HDMI på något sätt? för jag får ingen signal alls, en kompis var hit med sin PC och det fungerade relativt felfritt.. håller på att gå lite sönder med dethär efter att ha hållit på med det i 2 veckor :S

jag hade samma problem. Lyckades inte få min G4 mini att leka över hdmi med min sony lcd. Löste problemet genom att uppgradera till en intel mini. Sorry.

Jag hade problem med min Mac min Intel och en Dell 26" LCD. Den körde med 1280x768, så upplösningen i sig var inget problem. Jag körde DVI-DVI och fick enorma tears i bilden, speciellt när man använde Front Row eller tittade på film. Postade frågor här och var men fick inga svar eller tips överhuvudtaget. Testade att köra via VGA-ingången på TVn istället, då fungerade det klockrent. Ser knappt någon skillnad i bildkvalitet heller.

1
Bevaka tråden