Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Libraryfunktionen (och emot aperture)

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-09-02 02:14

Jag har hört att folk har fått sina iphotolibraries kraschade ibland, men när jag kollade verkade man ju kunna öppna filen som en disk image typ och sedan se alla filer vettigt sorterade och så? Är det någon risk med att använda biblioteksfunktionen eller är det lugnt? Vad har kraschar för sådana människor? Bara namn på album o så, vissa bilder eller hela skiten? Har bilderna inte funnits kvar i "arkivet" heller?

Och om man kör aperture, är de helt kompatibla? Om man sorterar i iphoto och sedan grejar mer i aperture fungerar det bra ihop? Eller borde man importera direkt i aperture? Är aperture lika smart för att tagga bilder och så eller har det några brister på det området?

Det är väl när man accessar biblioteket utan att gå genom iPhoto som man riskerar krasch så det verkar inte vara någon bra idé.
Antingen använder du iPhoto, eller så uppgraderar du till Aperture. Jag har inte använt iPhoto så mycket men Apertures taggning är toppen, förmodar att iPhoto lånat lite av Aperture på det området.

1
Bevaka tråden