Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fullscreen app byter färgprofil?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-09-01 19:42

Fick min macbook pro igår, installerat wc3 men så fort jag går över i fullscreen så ändras färgprofil till en mycket blåare, trycker jag apple-m och ändrar så får jag rätt men så fort jag växlar över i fullscreen igen ändras det till fel.

Vafan beror det på? Så var inte mitt hack, vad är fel?

Du låter väldigt upprörd, är det verkligen så hemskt?

Har du provat installera senaste uppdateringen?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-09-02 01:04

Jag fick vad det nu är för uppdatering vid uppstart.

Jag har kört disk utility och reparerat filrättigheterna och tagit bort /Library/System/Extensions.*

Jag antar att pramsaken hur man nu gör det inte hjälper? Tycker att det är lite knepigt att den byter färgprofil sådär bara, vet inte om det kan vara en bugg i wc3 men det fungerade ju bra på den andra datorn. Iofs hade jag ju inte lika tokextrem profil då så det kanske bara inte märktes. Får ju ha färgreglaget i display calibrationsaken allra längst nere för att få rätt färg på applet när jag kalibrerar.

Jag är inte så upprörd, tycker att det är trist att allt blir väldigt blåtonat bara, jag undrar mest vad det kan bero på och vad man kan göra åt saken. Jag känner mig så handikappad i system där man inte får någon som helst information om vad som går fel eller riktigt har koll på vad som händer med saker och ting... Är ju svårt att göra särskilt mycket åt det då.

Men nej, det är inte så farligt, men jag skulle gärna vilja veta varför (i h-e) datorn får för sig att byta färgprofil bara för att jag drar upp programmet i fullscreen.

Har du uppdaterat Warcraft 3 till senaste versionen också?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-09-02 16:49

För att överhuvudtaget kunna köra wc3 så måste man dra hem en combopatch till 1.21 och om det fanns någon nyare version än den som combopatchen var så skulle det börja uppdatera sig så fort man anslöt mot battlenet, så ja, det är senaste versionen.

Fungerade ju fint på mitt hack som sagt.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-09-03 06:26

Jag slapp problemet vid ett tillfälle, och nu tror jag inte heller att jag har det, däremot verkar gamman inte påverka datorn förens man växlar över i fullscreen, vilket jag tycker är bra.

Hur som helst märker jag inte av det nu, vet inte riktigt varför men jag är nöjd =p

1
Bevaka tråden