Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Quicktime dundersegt!

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vet ej om det är pga den nya uppdateringen eller vad som kan ha hänt. men mitt quicktime är segt som sirap.. tar kanske 2 min att starta upp en vanlig divx film.. front row lika segt...

vet någon hur man kan lösa detta problem??

tack på förhand!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-02 10:46

Har råkat ut för samma sak Trodde det bara var jag så jag bytade till VLC tills vidare, men om någon har en lösning blir jag väldigt glad

Hade samma problem, men fick då tipset att installera eller installera om Perian. Vilket funkade prima. I mitt fall blev det nyinstalltion eftersom jag inte tidigare använt Perian.

Testade och installera om Perian och nu funkar det som vanligt igen! tack så mycket Mattias!

Wehey! Installerade om Perian och nu funkar mitt frontrow och quicktime som det ska igen. Tackar!

  • Medlem
  • 2007-09-01 10:31

Vad är perian?

Ursprungligen av don_thomaso:

Wehey! Installerade om Perian och nu funkar mitt frontrow och quicktime som det ska igen. Tackar!

Ursprungligen av Korsriddaren:

Vad är perian?

Program som fixar support till många kända codectyper i Quicktime

http://perian.org/

hade förövrigt också samma problem, men instalerade om Perian av en slump och det fixade sig

  • Medlem
  • Sävsjö
  • 2007-09-01 11:17

Skönt! Drog hem Perian, nu slipper jag VLC
Tack för tipset!

  • Medlem
  • 2007-09-01 14:02

Aha, vad kan den fixa som quicktime i kombination med divx Codec och flip4mac inte klarar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-01 14:12
Ursprungligen av Korsriddaren:

Aha, vad kan den fixa som quicktime i kombination med divx Codec och flip4mac inte klarar?

AVI, FLV, and MKV file formats
MS-MPEG4 v1 & v2, DivX, 3ivX, H.264, FLV1, FSV1, VP6, H263I, VP3, HuffYUV, FFVHuff, MPEG1 & MPEG2 Video, Fraps, Windows Media Audio v1 & v2, Flash ADPCM, Xiph Vorbis (in Matroska), MPEG Layer II Audio
AVI support for: AAC, AC3 Audio, H.264, MPEG4, and VBR MP3
Subtitle support for SSA and SRT

Dock är det inte det som är fördelen med perian, den är packad som en plugin till QT, så det tar exakt 2 sekunder att installera, och för den delen uppgradera när det kommer andra codecs.

Kanske lite sent. Jag har liknande problem med mitt quicktime version 7.4.5 - jag har perian 1.1 installerat. Har även ominstallerat perian efter att ha läst föregående inlägg i denna tråd. Inget hjälper! QT segar mer beroende på hur stor filen jag vill öppna är. Dvs. ju mindre fil desto fortare startar den upp - men oerhört segt hela tiden. Badbollen visar sig när jag för musen upp i menyraden...

Jag gillar verkligen QT och med Perian var det helt fantastiskt - dock inte längre. Så nu får jag nöja mig med VLC, vilket jag inte föredrar.

Några förslag på hur jag skall få det att fungera som vanligt?

  • Medlem
  • 2008-04-13 04:04

Det mesta av det fixar även Flip4mac...

1
Bevaka tråden