Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppgradera Macbook

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hade tänk köpa lite extra ram minne till min macbook, har förstått att man kan köra i 3 gb i den.

Det jag undrar över är helt enkelt vad tycker ni man ska gå på, en 2 gb sticka plus att jag behåller en av de som redan sitter i (512 mb) eller att ja köper två 1 gb stickor.

För mig låter det mest värt att köra med 2.5 gb (en 2gb sticka och en 512 mb) finns det någon nackdel med detta? Folk pratar om att man helst sak ha två lika stora minnen.

Hade tänk köpa dessa från inet

Kan man ha mer än 2 Gb i MB? Apple stöder i vart fall inga konfigurationer med mer än 2 Gb.

Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Kan man ha mer än 2 Gb i MB? Apple stöder i vart fall inga konfigurationer med mer än 2 Gb.

Tråd från juni: 3 GB ram i MacBook möjligt

PS. Det är 8x skillnad på Gb och GB:
Gb = gigabit
GB = gigabyte
1 byte = 8 bit

Ursprungligen av Adrian B:

PS. Det är 8x skillnad på Gb och GB:
Gb = gigabit
GB = gigabyte
1 byte = 8 bit

Spela roll när alla ändå vet vad som menas? Ska man vara petig kan man ju välja ett tillfälle när det fyller ett egentligt syfte.

Ursprungligen av Rickard A:

Spela roll när alla ändå vet vad som menas? Ska man vara petig kan man ju välja ett tillfälle när det fyller ett egentligt syfte.

Det finns ett närbesläktat tillfälle då det faktiskt är mer än bara petighet: Bandbredd. Om man använder bit/byte lite hursomhelst annars så är risken stor för förvirring när man börjar jämföra sin 100 Mbit-uppkoppling hemma med de 2 MB/s som ett program i datorn kan visa som överföringshastighet.

Ursprungligen av Adrian B:

PS. Det är 8x skillnad på Gb och GB:
Gb = gigabit
GB = gigabyte
1 byte = 8 bit

Det hade jag itne den blekaste aning om, visste att det var skillnad men inte tänkt på det mer än så. Man lär sig alltid nått nytt:)

Ursprungligen av pappersflygplan:

Det hade jag itne den blekaste aning om, visste att det var skillnad men inte tänkt på det mer än så. Man lär sig alltid nått nytt:)

Bra! Det var inte meningen att vara dryg utan bara förklara en skillnad som inte är bekant för alla.

Ja, man kan köra upp till 3GB i en Macbook, även fast Apple inte stöder det.

Vad jag har förstått så är skillnaden lika minnen v. olika ytterst liten.

Inlägg 2000!

WROOOM!
hehe ne men nu har jag 2.5 gb i macbooken:D
funkar fint och det känns som man märker stor skillnad.

Rekomenderas till alla som funderar på att uppgradera, kostade 1000-lappen och det var det värt!

De där stavelseskillnaderna har jag faktiskt aldrig sett (vilket inte behöver innebära att de inte finns såklart).
Det som jag överallt ser skillnad på är att det står Mbit o MB typ...

Ursprungligen av RockyMontana:

Det som jag överallt ser skillnad på är att det står Mbit o MB typ...

Jo, det är det allra vanligaste, speciellt nuförtiden. På svenska Wikipedia finns mer info. Men jag tror vi lämnar ämnet nu, iaf för den här tråden, det var inte meningen att kapa den.

1
Bevaka tråden