Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Krissituation, jag har raderat min hårddisk

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skulle installera boot camp och XP idag.

Vid installationen av windows råkade den antagligen quick formatera en av mina FW diskar med viktig information.

Jag måste ha det tillbaka.

Finns det något jag kan göra????

Säg inte att det är kört för då... vet jag inte vad jag gör

  • Medlem
  • 2007-08-31 17:11

Det finns en massa trådar om det. Sök på 99.se på "Data rescue" för det är det som brukar tipsas om. Vad du än gör så ska du inte skriva eller radera på skivan innan du har ett recoveryprogram.

Det är väl bara att återskapa ifrån din backup.

  • Medlem
  • Sverige
  • 2007-08-31 19:07

Jag var i en liknande situation för några år sen och då använde jag mig av det här programmet R-Studio: http://www.data-recovery-software.net/
Kostar en slant men det var det värt.

"Vid installationen av windows råkade den antagligen quick formatera en av mina FW diskar med viktig information."

Förklara för mig hur windows kan formatera något av sig själv?

Ursprungligen av ghost9999:

"Vid installationen av windows råkade den antagligen quick formatera en av mina FW diskar med viktig information."

Förklara för mig hur windows kan formatera något av sig själv?

Jag är inte riktigt i det läget då jag uppskattar skämt eller pekpinnar - självklart har jag sälv valt formatera.

varför

idioti - ivrig att få igång bootcamp innan jag skulle på fest och jag råkade helt enkelt välja fel disk.

Av alla de flesta fall när gånget händer beror det troligtvis till 90% på användaren.

Så alltså ja det var inte windows som gjorde detta utan JAG men däremot hade det troligtvis inte hänt i OSX men det är inte relevant här och nu.

Och Baron - ja jag skulle självklart sökt innan jag postade detta, men i en paniksituation är man inte alltid så förnuftig.

Tillrättavisningar i en situation likt denna känns en aningen ursäkta - onödiga.

Men herregud, tagga ner ett par hekton. Varför jag frågade var bara för att få reda på om du verkligen hade formaterat disken eller om det bara var frågan om ett filsystem på disken som Windows inte kunde läsa.

Men, slappna av och rör inte disken. Ju mer du messar med disken desto mer riskerar du att förlorar. Ta fram plånboken och köp följande program (eller ladda ner och testa)

http://subrosasoft.com/OSXSoftware/index.php?main_page=product_info&products_id=1

så skall du se att det löser sig.

Trevlig kväll

Ursprungligen av ghost9999:

Men herregud, tagga ner ett par hekton. Varför jag frågade var bara för att få reda på om du verkligen hade formaterat disken eller om det bara var frågan om ett filsystem på disken som Windows inte kunde läsa.

Men, slappna av och rör inte disken. Ju mer du messar med disken desto mer riskerar du att förlorar. Ta fram plånboken och köp följande program (eller ladda ner och testa)

http://subrosasoft.com/OSXSoftware/index.php?main_page=product_info&products_id=1

så skall du se att det löser sig.

Trevlig kväll

Tack och jag ber om ursäkt för min irritaion men läget kändes enbart en aningen ansträngt.

Detta är bra:
http://www.prosofteng.com/products/data_rescue.php

Sen är jag också nyfiken på hur Windows formaterar av sig själv. Du måste mena att du sa åt det att formatera?!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-31 21:23

hur går det, läskigt att se ju

/Tangen

Jo jag förstår det. Det är inget kul problem att råka ut för. Jag borde troligen ha formulerat mig bättre. Men Filesalvage bör hjälpa dig ur din situation. Var det några speciella format på filerna (excel, bilder ?)

Ursprungligen av ghost9999:

Jo jag förstår det. Det är inget kul problem att råka ut för. Jag borde troligen ha formulerat mig bättre. Men Filesalvage bör hjälpa dig ur din situation. Var det några speciella format på filerna (excel, bilder ?)

Det var nog mer jag som var bitig, samt några glas vin innanför skallbenet så det är nog mer jag som ska be om ursäkt, men men.

Nu verkar det faktiskt som att det går att få tillbaka filerna.

Så tack för Er hjälp.

1
Bevaka tråden