Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Extern projektor till MacBook Pro (Windows)

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-08-30 13:13

Kopplade in en extern projektor ("skärm") till min MacBook Pro. Kör i Windows (Bootcamp). Den ville inte sparka igång den externa projektorn. Jag försökte med Fn+F7, men det funkade inte heller.

Hjälp mig med djungelknep!

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-08-30 14:34

Om du högerklickar på monitor ikonen nere i "Meddelandefältet" så skall det finnas val för det.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-08-30 15:07

Där finns ingen monitorikon. Men jag har öppnat "bildskärm" och försökt "expandera skrivbordet" och kan ratta runt med två skärmar etc. Inget går. Jag vill bara ha en enkel skärmbildsdubblering. Jag har försökt ändra upplösningen till "standard" (1024*768) också på befintlig skärm för att få den att synka. Vet inte om det har att göra med Utgång från MacBook Pro via adapter till VGA - att det inte går på något sätt? Det känns så konstigt på nåt sätt att det här funkar så enkelt på våra Dellmaskiner. Men inte på MacBook Pro. Borde vara tvärtom... Eller hur?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-08-30 15:27

Skumt att du inte ser ikonen, det är där man kan ändra ljusstyrkan också.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-08-31 09:34
Ursprungligen av Jetwash:

Skumt att du inte ser ikonen, det är där man kan ändra ljusstyrkan också.

Ljusstyrkan kan ändras där. Inget annat...

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-08-30 15:27

Jag antar att du lagt in senaste Bootcamp drivrutinerna för Windows?

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-08-31 09:35
Ursprungligen av Jetwash:

Jag antar att du lagt in senaste Bootcamp drivrutinerna för Windows?

Hmmm. Har nog 1.3-skivan vid närmare eftertanke. Skall kolla.

Det är många som har haft en h*te med det, inklusive jag själv. Jag höll på uppåt 5-6 timmar och ändrade en jäkla massa inställningar innan jag plötsligt fick det att funka, men nu funkar det hur fint som helst.

Tyvärr kommer jag inte ihåg i detalj hur jag gjorde, men det byggde iaf på att jag var in i de "avancerade" inställningarna och mekade med vad som skall vara primär respektive sekundär skärm.

Precis som Jetwash säger så skall du också se till att ha de senaste Bootcamp-drivisarna, eftersom de allra första inte hade stöd för bildskärmsdubblering (men jag fick det att funka ändå!)

1
Bevaka tråden