Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ssh-add och askpass

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det ngn som känner till ngn fungerande kombo av ssh-agent och ssh-askpass under OS-X 10.4 (intel)?

Jag frågar därför att det blir lite krångligt när jag lägger till nycklar till agenten med flaggan "-c" (vilket instruerar agenten att kräva en manuell bekräftelse via ssh-askpass för varje tillfälle nyckeln skall används -- ngt som man vill använda om man loggar in med agent-forwarding till en främmande maskin). För mig fungerar inte ssh-askpass för varken SSH-Agent-1.1 eller SSHKeyChain. Jag har tidigare fipplat ihop att använda vanliga ssh-agent tillsammans med en x11-ssh-askpass som följde med ngt fink-paket, med jag skulle mycket hellre vilja att t ex SSH-Agent fungerade

Någon som brukar använda ssh-askpass tillsammans med sin agent? Vilken fungerar bäst (eller fungerar över huvud taget)?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-30 17:52

Använder inget av det personligen då det endast lägger på ett laget GUI som jag inte behöver, men lättaste sättet att ändra ser ju om inte annat ut som att ta SSH-Agent kodem som är tillgänglig på hemsidan och kompilera en version som använder den funktion som du vill ha?

1
Bevaka tråden