Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AAE 802.11n 7.2.1 släppt!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-30 00:23

What's new in this version:
About AirPort Extreme Base Station with 802.11n* Firmware 7.2.1 The AirPort Extreme Base Station with 802.11n* and Firmware 7.2.1 is Wi-Fi certified for 802.11n* draft 2.0. This update also includes bug fixes and security updates. This update requires AirPort Utility 5.1 or later.

www.apple.com

-- Ett tips från http://www.99.se/tipsa/ --

  • Superhjälte
  • 2007-08-30 00:40

Min Airport Extreme är nu uppgraderad med firmware 7.2.1 och allt verkar fungera som det ska än så länge i alla fall.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-30 14:17

Uppdaterat 4 stycken och det funkar fint för mig än så länge.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-30 15:47

den löste inte mitt problem som jag har med natningen av ftp protokollet...

allt annat går ju att nat:a men ftpn funkar inte... sftp protokollet funkar kanon!

har även testat ed olika portar utan resultat

Jag stötte på en liten glitch som jag nämner ifall någon annan skulle få samma problem: efter uppdatering fick jag inte kontakt med websidor och mailserver. Efter lite fundering insåg jag att DNS-uppslagningarna inte funkade som det skulle. Kollade inställningarna i basstationen och såg till min förvåning att den första DNS-adressen i DHCP-inställningarna var ändrad till 10.0.1.1! Jag klickade helt enkelt i fältet och raderade, då dök rätt IP-nummer upp och allt blev bra sedan jag startat om basstationen. Skumt var det.

1
Bevaka tråden