Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Marknad för Obj-c?

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ulricehamn
  • 2007-08-30 07:22

Eftersom jag jobbar som utvecklare och älskar mac funderar jag givetvis på att ta mig tid och plöja lite material om Obj-C & Cocoa. (Hillegass bok ligger redan i hyllan

Men, finns det egentligen en jobbmarknad för Obj-C kodare därute? Eller skall man se det bara som hobbyhack i kvällningen efter att man tjänat levebrödet i C# & Java

Nog går det att tjäna pengar på Obj-C det tror jag.
Men det är aboslut inte lika lätt som med C# och Java.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Nog går det att tjäna pengar på Obj-C det tror jag.
Men det är aboslut inte lika lätt som med C# och Java.

Jag skojar nog inte om jag påstår att det går mer än 300 lediga jobb där man eftersöker Java/C#/.NET för varje jobb där man förväntas kunna Obj-C....

Men, sedan kanske man utvecklas som person/programmerare om man håller på med något man brinner för.

Men, karrärvalet är att plugga Java eller C# för arbetslivets behov idag. Vad som är populärt om 10 år är inte lika lätt att sia om.

  • Medlem
  • Ulricehamn
  • 2007-08-30 09:53

Nej det är nog sant, efterfrågan på Obj-C ökar naturligtvis om macarna blir fler vilket öppnar upp för komersiella intressen.
Men, kan man ett språk så är det hyfsat lätt att lära sig ett annat. Jag får väl se till att inte besudla min fritid med annat än Obj-C helt enkelt

Ursprungligen av elwiz:

Nej det är nog sant, efterfrågan på Obj-C ökar naturligtvis om macarna blir fler vilket öppnar upp för komersiella intressen.
Men, kan man ett språk så är det hyfsat lätt att lära sig ett annat. Jag får väl se till att inte besudla min fritid med annat än Obj-C helt enkelt