Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur ansluter man till IRC?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag har sökt och jag fattar ändå ingenting..
Har laddat ner iRC nu äntligen, men jag lyckas inte connecta... vad ska man skriva för att komma in på Quakenet och sedan in på en kanal?
Skriv gärna så exakt ni kan, då jag är en idiot

Vilken klient är det du har tankat ner?

Generellt så skriver du /connect serveradress och sedan /join #kanalnamn. irc.quakenet.org är adressen till quakenet. Mao:

/join irc.quakenet.org
/join #kalaskanalen

Först loggar man på en server och sen på den kanal ("chattrum") man vill in på.
Kanalen man vill in på måste givetvis finnas på servern.

Colloquy är snyggt och Macig IRC-klient:
http://www.macupdate.com/info.php/id/10526

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-30 17:34
Ursprungligen av star-affinity:

Först loggar man på en server och sen på den kanal ("chattrum") man vill in på.
Kanalen man vill in på måste givetvis finnas på servern.

Colloquy är snyggt och Macig IRC-klient:
http://www.macupdate.com/info.php/id/10526

Om man joinar en kanal på IRC som inte "finns" så skapas den, så inga kanaler saknas någonsin på IRC de har bara inte skapats ännu

Tack båda två! Hade Colloquy på datorn redan, hade bara glömt bort den.. då var det ju jätteenkelt att logga in.
Irrelogical: Jättebra, nu vet jag även hur jag gör när man använder pc Har nämligen glömt bort hur det var man gjorde... =p (iof.. annars hade jag nog inte frågat)

Ursprungligen av PiktorPucci:

Jättebra, nu vet jag även hur jag gör när man använder pc

PC å PC, så gör jag ju på min mac! (och linuxburken, och windowsburken, och xboxen, och...)

Jag gillar MacIrssi den är stilren och ganska trevlig, jag tyckte det där programmet såg helt värdelöst ut för IRC...
Visar man användarna i samma fönster som kanalnamnen får man ju ingen som helst överblick om man är på två knökfulla kanaler a la #mac eller #php osv...

1
Bevaka tråden