Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya forum?

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hej kära med-99or.

Jag har efter några år på nätet börjat märka att jag saknar forum med vissa inriktningar. Musik var en grej som jag inte riktigt hittade något bra ställe innan jag kom hit till 99musik. Med den goda stämningen här på 99an undrar jag nu om det finns något intresse för forum med inriktningen spel och film & tv? Film-tråden i musiklounge tycks aldrig sluta växa och jag har inte hittat något ställe där jag riktigt trivs utöver 99an vad gäller denna punkt. Något riktigt bra spelforum har jag inte heller hittat utan att dom är specifikt inriktade på en plattform eller ett spel. Förslag på hur ett forumen med underforum skulle kunna se ut kan vara:

Nyheter
Spelnyheter
99nyheter
Nyhetstips Spel
99spel
Allmänt om spel
Speltillverkare, spelutvecklare och speldistributörer
Evenemang
Egna & gratis spel
Brädspel
Kortspel
Konsoller
Nintendo
Sega
Sony
Microsoft
Hjälpmedel
Guider
Fusk
Dina recensioner

Något liknande för film då fast med underforum lämpade för just film. Är det bara jag som skulle vara intresserad av detta eller är det någon annan som skulle tycka att det vore en höjdare om dessa tillskott skulle dyka upp? Det kanske är någon som saknar något annat forum så som foto, pc eller vad som? Gör eran röst hörd här.

Mvh
Martin T

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-08-28 18:45

99spel kan jag tänka mig att det skulle gå att genomföra. Men för att detta ska kunna hända måste några ställa sig upp och säga att de tar tag i det, och tar kontakt med Björnström, diskuterar en plan och genomför det själva. Någon måste alltså brinna rejält för just sin grej. Och sedan bör man veta hur många som kan tänkas vara intresserade utav ett sådant forum.

Det är just därför jag gör en omröstning. Meningen med omröstningen är att undersöka hur stort intresse det finns.

Ni som röstar får gärna skriva här varför ni röstat som ni gjort om ni inte känner ett behov av att vara anonyma.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2007-08-28 18:50

kan tänka mig ett gemensamt film och spel från 99:ans håll.
det är två av de stora ämnena som de flesta gillar

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-08-28 21:56

Spel ställer jag mig lite tveksam till, iaf för mig personligen.

Film skulle nog däremot kunna vara intressant!

99film skulle vara klart intressant - 99spel? Inte en chans! Tvär-tvåa!

Vill gärna se 99foto. Vet att något kanske är på gång, men har inte hört så mycket nytt på länge.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-29 00:22

jag vill se 99grafiskdesign! fast spel vore rätt sjyst, även om jag (paradoxalt nog) föredrar att diskutera just spel AFK. tycker dock att det finns en hel del bra ställen för spel redan. räcker inte datorspelstråden?

  • Medlem
  • 2007-08-30 17:10
Ursprungligen av 655321:

jag vill se 99grafiskdesign! fast spel vore rätt sjyst, även om jag (paradoxalt nog) föredrar att diskutera just spel AFK. tycker dock att det finns en hel del bra ställen för spel redan. räcker inte datorspelstråden?

Vi har ju Grafisk produktion. Visserligen inriktat på macfrågor, men ganska mycket som dryftas där är ju plattformsoberoende.

Med så här många medlemmar kan vi nog skapa oändligt med forum. Grunden för framtida 99.se underforum (á la /musik och /webb) är kreativitet & skapande. Foto, Video/Film är två klockrena ämnen.

Brädspel, Xbox och annat finns det betydligt bättre sajter för än 99.se - eller hur?

Kanske ett forum för allmän design och arkitektur? Speciellt i den svenska macvärlden tycks "design" vara synonymt med grafisk formgivning, webdesign, animationer, film och musik, vilket i mitt tycke är lite enkelspårigt.

I många fall är det "hönan och ägget" principen. Kommer ett nytt forum generera diskussioner eller skapar man forumet för att det finns så många diskussioner inom ämnet?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-29 10:14

99 Foto/Bild
99 Video/Film
99 Spel... Känns tveksamt. Visst tror jag folk kommer vilja diskutera mer spel och så nu när Intel finns med i bilden. men att diskutera andra konsoller känns tveksamt.

  • Medlem
  • 2007-08-29 10:16

Jag håller mig till den senare biten för det mesta. Blir det många diskussioner om ett visst ämne så är det läge att göra något åt det. Ett nytt underforum, eller en helt ny forumsdel.

Undantaget är när man medvetet skapar nya för att man vill att folk skall känna sig uppmuntrade att diskutera vissa saker, vilket har skett lite på 99musik.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-29 10:32

99 Bottles Of Beer

En generell 99spel är isåfall bättre än en total uppdelning i varje typ av spel, plattform mm för rätt vad det är så vill någon ställa en fråga eller skriva om något som inte passar in i någon av de rubrikförslag du angivit.

Analoga spel såsom kort och schack hör nog tyvärr egentligen inte hemma här. Isåfall skulle man ha en "unplugged"-sektion för att diskutera sådant man sysslar med när man inte sitter framför datorn...

Gamer som man är så är jag väldigt positiv till spel.
Som jag anser är väldigt besläktat med musik. Speciellt driften att öva, öva, öva och bli bra på det man gör, tex spela gitarr, keyboard, trummor, sjunga, skriva låtar osv.
Likadant övar man på att försöka få de däringa HS-ena på CS tex.

Varför inte, om några år kanske vi kollar på VM i gaming precis som vi kollar på poker på teve just nu...

En spelsektion skulle garanterat sänka medelåldern iaf.

(så behöver jag inte säga något dumt om vissa åldersgrupper med vissa fritidssysselsättningar)

Film o Foto låter skitbra!
Jag kan ställa upp som moderator i film-delen iaf...
Nemas problemas.

808'a forum

Speaking of nya forum...
kolla URLen
223285-nya-forum .html

hehe...

Vi kan väl rensa bort alla de underforum som ingen skriver i? Det hade blivit stiligt.

Jag skulle kunna tänka mig nåt för kultur som då inkluderar film, TV, musik (för musiklyssnare mer än 99musik som är för musiker), konst, spel osv eller nåt i den stilen.
Jag vet inte om jag är för ung, men jag skulle eventuellt kunna ta på mig en moderator-roll i ett TV-forum. Det är ett ämne som ligger mig varmt om hjärtat och som jag tror mig kunna lite om.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-08-30 17:43
Ursprungligen av Laseranders:

...men jag skulle eventuellt kunna ta på mig en moderator-roll...

Haha... det vore klart kontroversiellt och spännande.

Åh nej! Inte ännu fler forum med intressanta ämnen som jag får teknostress av att känna mig tvungen att vara med på.... Aaaaargh!

joho då, massor!
Lös det smidigt så att man kan beställa hem mat via 99an också så behöver man inte röra sig, 99cartering kanske? =P

Jag trodde att Bold.se var gamla 99grafik eller nåt?

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2007-08-30 17:45
Ursprungligen av Laseranders:

Jag trodde att Bold.se var gamla 99grafik eller nåt?

Var inte det 99reklam som blev Bold.se.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-08-30 20:09
Ursprungligen av Marco:

Var inte det 99reklam som blev Bold.se.

Jo, det stämmer.

99film absolut!
99kultur...

eller nåt sånt.

jag är inte intresserad på djupet av mobiltelefoner, freestyles och dylikt.
Handlar bara om konsumtion och märkeshype.

Bevaka tråden