Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Det kommer bli en kul höst på 99.se

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tror många ser fram emot denna höst. Det känns "i luften" att många är aktiva och mycket händer just nu. Augusti 2007 är inte över ännu men är redan den 8:e mest aktiva månaden någonsin för oss och om veckan fortsätter i samma takt har vi nog en 5:e plats.

Vad händer i höst?

  • Uppdatering av 99.se - ska vi kalla det för 99.se version 1.5?

  • Någon ny dottersajt kommer se dagens ljus

  • En stor sponsrad tävling med jättefina priser

  • Uppdatering av mac.se till version 2.0.

  • Steve Jobs lanserar Mac OS X 10.5 Leopard

...ovanstående vågar jag skriva utan att riskera att säga för mycket. O:-)

Det viktigaste är att det KÄNNS kul att vara här - jag hoppas att det märks på min nyvunna energi!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-28 10:23

inte bara en bra höst på 99an, i övrigt också. det kollektiva medvetandet kollapsade ju lite i våras, har krypit lite i somras, och nu är det på gång att resa sig igen med full kraft.

99 mac är ett hett ställe nu, Switchers och hackintosh användare massor med nya mac användare går ju hit och det är roligt för jag tror de får en bra start på sin mac ägar era.

Jag vågar nog säga att 99 mac har bidragit till många switchers och till att dessa som valt mac håller kvar vid mac även det ett tag var debatter om priser och man ville byta till pc för att hålla nere pris. Den debatten tycker jag har tappat sin mening idag. Nu är macen att rekommendera i de allra flesta fall. För de som vill spela allt det senaste köp ps3 eller xbox. Så brukar jag säga till dem som frågar mig om varför man skall välja mac i alla fall.

Hösten är nog start punkten för en ny mac era. jo stora ord men jag tror stenhårt på det nya apple.inc Det blir det nya "Mini" Sony med skillnaden att apple.inc ligger inte i händerna på vad redmond hittar på... Få verkar vilja det nu för tiden.

Ser fram emot 99, mac.se och leopard.
När mörkret och kylan kommer krypande så är det skönt att ha något varmt framför sig.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-08-28 18:41

99 1.5, hoppas på de häftiga medlemssidorna, lite mer familjekänsla.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-28 18:59

Ah, vilka spännande highlights för hösten! Dessa ser jag fram emot att både följa och delta i.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-28 19:04

Riktigt häftigt! Tävlingar år sånt jag gillar..

Angående 99.se v1.5 håller jag med Sidde.

  • Medlem
  • 2007-08-28 20:18

Härligt, måste också säga att det äntligen blivit ös sen sammanslagningen av sidorna. "Paniken" är över :P. Tävlingar är ju alltid kul... och jag som kommer från /iPod hoppas ju även på lite roliga uppdateringar på den fronten.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-29 01:45

Vill värma mig med en 99mac Hood i höst!

Jag tycker det är enormt fascinerande hur vi alla reagerar i olika situationer som en grupp. Det finns ett slags gemensamt "humör" och det pendlar hela tiden upp och ner - så har det varit sedan starten 2001. Ibland känns det segt och trist och ibland finns en enorm energi hos vår community.

Jag tror Augusti 2007 kommer sluta på en total 3:e plats någonsin räknat i antal inlägg - kul att det är så mycket aktivitet på 99.se!

Här finns en liten utmaning för er digitalfoto intresserade:
http://www.99.se/1337692-post343.html

Tävlingen jag nämnde ovan är i full swing - över 250 bidrag så här långt i Officetävlingen

Min avatar tyder väl på att någon form av försäljning kommer rulla igång snart.

Och vi var SÅ nära att slå rekord i antal inlägg under September 2007 (hade behövt 12 timmar till för att slå rekordet).

Google har givit oss PR5 nu så vi är tillbaka till pre-99.se tider vad gäller besökare från sökmotorerna. Det märks i antalet inloggade som nästan alltid är över 1100st nuförtiden - att jämföra med runt 500st i våras.

Oktober är Leopardmånad så det kommer bli fullt, fullt ös hela månaden tror jag!

1
Bevaka tråden