Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iSight-kameran?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2007-08-28 23:26

Hej
Min dotter drar till USA och undrar över sin MacBook 2,0

ISight-kameran ? många av hennes vänner kör med MSN och webcam på PC.
men vad kan hon synka med,, så hon har bäst wcam kontakt till Svergie??
(skype Ichat MSN??? ) själv har jag lekt lite i början men har dock ingen
erfarenhet kring korespondans till PC från min IS-kamera...

möjligen halvkorkad fråga ,,,men hon SKRIKER om jag kunde fråga

tack om nån vet..

Varken iChat eller Microsoft Messenger stödjer iSight och MSN-protokollet. aMSN och Mercury Messenger har visst basalt stöd men hur bra det fungerar vet jag inte... Skype fungerar nog rätt bra, och många i Sverige har kanske Skype-konton. Annars får väl hennes vänner skaffa AIM-konton.

  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2007-08-29 00:11
Ursprungligen av Capeman:

Varken iChat eller Microsoft Messenger stödjer iSight och MSN-protokollet. aMSN och Mercury Messenger har visst basalt stöd men hur bra det fungerar vet jag inte... Skype fungerar nog rätt bra, och många i Sverige har kanske Skype-konton. Annars får väl hennes vänner skaffa AIM-konton.

Stort Tack skall framföra detta

  • Medlem
  • Sävsjö
  • 2007-08-29 16:09

Mercury Messenger var för mig en riktigt dålig erfarenhet, funkade knappt alls. aMsn har jag ännu inte provat på Mac.

Men videokonversation på skype fungerar utmärkt. Synkar bra med iSight tycker jag.

Annars är Adium en bra msn client, men då har denna inte stöd för videokonversation.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-08-29 16:56

aMsn fungerar men tyvärr så käkar den upp alldelles för mycket prestanda ex omöjligt att köra på en G4 mini, Skype är nog det bästa alternativet för en mac användare att nå ut till windows världen med ljud och bild (Använder själv skype dagligen med både video och skype out)

MvH Bylund

Skype skulle jag rekommendera. Det funkar utan bekymmer mot Windows och är stabilt och bra.

aMsn och Mercury har väl sin charm men så där jättestabila är de inte vad gäller video. Bättre att hålla sig till Skype.

1
Bevaka tråden