Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbooks design VS. Macbook Pros

Tråden skapades och har fått 28 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-08-28 11:04

Om ni jämför designen på Macbooken och sedan kollar på en Macbook Pro vilken tycker ni då är snyggast? Jag måste själv säga att Macbooken tycker jag personligen ser bättre ut, varför har jag inte kommit på än. Var i Stockholm i helgen och där stod dessa två modeller bredvid varandra. Och helt klart föll Macbooken mig mer i smaken. Vad tycker ni?

Jag har haft iBook i 6 år och gillar den vita färgen. Nu i sommar skaffade jag en MBP och den känns elegant och stilig å andra sidan. Medan MacBook är lite ungdomligare.

En sak är iaf säker: När det gäller att byta hårddisk så är designen på MacBook betydligt bättre.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-08-28 14:19

Okej, så man byter inte komponenter på samma sätt i Macbooken som man gör i MBP?

Näe, att byta hårddisk i en MacBook Pro kräver en del ingrepp och du riskerar att bryta garantin. MacBook å andra sidan har en speciell lucka på undersidan för enkelt byte utan att bryta garantin.

  • Medlem
  • Borås
  • 2007-08-28 18:42

Macbooken lyfts ju en del av magnetlåset som gör den väldigt stilren

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-08-28 19:18

Okej:)

Macbooken tycker jag är snyggast

Men det beror kanske på att jag tycker att MacBookPro ser ut som en planka. Här hemma går den under epitet som plåtbiten. Det är den första Mac jag ägt som jag tycker är ful. Men den går som en klocka och skärmen är tillräckligt stor!

  • Medlem
  • 2007-08-29 12:29
Ursprungligen av macwitty:

Macbooken tycker jag är snyggast

Tycker macbooken att du är snyggast?

Jag var bara tvungen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-10 22:30
Ursprungligen av rot8:

Tycker macbooken att du är snyggast?

Jag var bara tvungen.

Haha. Klock...

Vit tycker jag är snyggast.

Macbook då alltså, men visst bakgrundsbelysning på Pro är riktigt fint...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-28 20:59

MacBooken är klart överlägsen allt annat på marknaden just nu.

Macbooken. Att den är vit säger allt.

(även fast den svarta är matt och fin så gillar jag den vita mest)

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-08-28 21:25

Låter som att jag gjort ett bra val då, datorn kommer nästa vecka;)

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-08-28 21:26

Jag tycker macbook pron är snyggare, men jag har en vit macbook. Men det kan kanske ha att göra med att gräset alltid är grönare på andra sidan... ;D

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-28 21:43

jag måste väll vara tvärt emot då och säga macbook pro, den ser proffsig ut, jämfört med leksaken som macbooken är

Jag säger macbook kan inte riktigt bestämma mig om den vita eller svarta tar första priset. vitt e coolt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-29 00:12

hade dock velat ha mbp:s specifikationer i macbooken + upplyst tangentbord då hade jag vara överlycklig, dock är jag sjukt nöjd med min macbook som jag köpte för 2 månader sen, bättre köp kunde jag inte gjort. Mbp design är inte ful men den slår inte macbooken

Ursprungligen av crayzee:

hade dock velat ha mbp:s specifikationer i macbooken + upplyst tangentbord då hade jag vara överlycklig

Ja, då hade jag nog lutat åt en MacBook jag med. Det upplysta tangentbordet är en förvånansvärt användbar finess faktiskt. Förutom att det ser häftigt ut

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-08-29 08:41

Jag och min sambo bejakade våra inre barn och köpte varsin macbook en vit till henne och en svart till mig (Jag tycker nog den vita är snyggare och mer prisvärd).

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-09-10 20:05

Någon mer som vill tycka till?:)

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-09-10 20:55

MacBooken är för de som vill ha en bra dator som är enormt snygg oc lite ungdomligare och MacBook Pro är för den som vill ha en elegant dator med riktigt bra prestanda...

Själv tycker jag MacBooken är snyggast liten, smidig och snygg:)

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-09-10 22:48

Har pillat på en svart MacBook i två timmar ungefär igår och tycker nu att det är den överlägset bäst designade bärbara datorn Apple har att erbjuda.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-09-11 21:22
Ursprungligen av boris91:

Har pillat på en svart MacBook i två timmar ungefär igår och tycker nu att det är den överlägset bäst designade bärbara datorn Apple har att erbjuda.

Helt svart med ett lysande applemärke i mörkret är snyggt:D

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2007-09-10 23:10

En MacBook Pro i samma storlek som en vanlig MacBook

Jag vill ha en "Tangerine" MacBook... gillar fortfarande mitt dasslock, men den orkar inte så mycket numera. Själv har jag en vit MacBook, för den var billigast.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-09-10 23:23

Jag har en vit MB, det enda som saknas är upplysta tangenter. MBP ser för mycket ut som en business-dator (vilket säkert är tanken) för att falla mig i smaken.

Funderingarna på att införskaffa en svart MB krossades då jag såg en i en store, den vita är definitivt snyggare. Att priset skiljer så pass mycket med väldigt lite komponentutbyte mellan den svarta och den vita är även det en stor faktor till att jag faktiskt har en vit idag.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-09-11 00:02

Det är väl bara en fördel att knapparna inte lyses upp i mörker: annars hade det verkligen sett ut som en leksak för n00bs. Men nu krävs det lite skills

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-09-11 00:40

Haha, det är ju ett sätt att se på saken. Men man tänker praktiskt så hade upplysta med egenskapen att kunna stänga av lyset varit perfekt (happy now:)?)

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-09-12 09:13

Fast har du den i mörkret spelar det ingen roll om datorn är svart eller vit:D

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-09-18 00:51
Ursprungligen av Trino:

Fast har du den i mörkret spelar det ingen roll om datorn är svart eller vit:D

I mörkret är alla katter gråa..

1
Bevaka tråden