Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan jag hitta mitt MSN-password?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-08-28 21:04

Hejsan!
när jag först skaffade en mac installerade jag mercuriy messenger (msnklient). Efter ett tag tröttnade på layouten och installerade in audium istället. För någon dag sen så tappade audium den automatiska inloggningen och frågade efter lösen till mitt konto.

Ve och fasa... det lösenordet hade jag glömt.

Eftersom mercuriy fortfarande finns installerad och utan problem kan logga in på msn så har det sparat lösenordet.

jag har läst att det finns program som kan visa vilket lösenord msnklienter har om man har det installerat och sparat på en dator. tyvärr har jag bara hittat för windows och undrar om någon har sett ett sådant program för mac.

skulle vara mycket tacksam om någon hjälper mig lösa detta problemet.

Tack på förhand
/Jetmoon

Har du kollat i nyckelknippan?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-28 21:25

Jag vet inte om man kan se lösenordet i klartext i nyckelringen i OS X. Eller hur man i så fall får fram det. Men om du surfar till inloggningssidan för MSN Passport, så kan du gå via Glömt-lösenordet-länken för att återställa ditt bortglömda lösenord.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-28 21:49
Ursprungligen av Reisan:

Jag vet inte om man kan se lösenordet i klartext i nyckelringen i OS X. Eller hur man i så fall får fram det. Men om du surfar till inloggningssidan för MSN Passport, så kan du gå via Glömt-lösenordet-länken för att återställa ditt bortglömda lösenord.

Keychain kan visa lösenordet, starta keychain som finns i verktygsmappen (under program) leta reda på kontot bland alla saker som finns.

dubbelklicka på det för att få upp det,

http://tinyurl.com/2p3sum

markera "show password", den kommer fråga om lösenord, sen visas det i rutan.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-08-28 21:40

tyvärr är det så att jag skapade mitt msnkonto tidigt utifrån ett gammalt starmailkonto som inte finns kvar. eftersom inte mejlen finns kvar så kan jag inte logga in och se mitt lösen (vilket borde vara samma som mitt msnlösen)

var kollar jag nyckelringen

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-28 21:49

Sökte lite på forumet här och fann att man hittar nyckelringen (keychain) under Program > Verktygsprogram > Nyckelhanterare...

  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-08-29 00:34

när jag använder inloggningssidan för msn passport så skickar den lösenordet till mejlen. tyvärr är det samma pass där som till msn plus att mejlboxen inte längre finns att tillgå så jag är tillbaka på ruta ett.

nyckelhanteraren eller keychain som den heter verkar hantera audium men eftersom audium helt har tappat lösenordet så finns det inte där. när jag tittar igenom där verkar det inte finnas några tendenser på att den hanterar lösenordet för mercuriy.

alltså behöver jag ett litet program crack för att få fram lösenordet ur mercuriy. jag har sett att det finns sånna program att ladda gratis för de som har windows som operativ men inte för osx

tackar för att ni har hjälpt och om ni har fler förslag uppskattar jag det enormt.

/Jetmoon

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-29 00:54

Hoppas någon som råkat ut för samma sak har en lösning på ditt problem. Jag provade att Googla men fann inget som kan hjälpa dig. Jag misstänker/anar att du kommer att få skapa ett nytt MSN-konto, tyvärr. Men jag hoppas jag har fel.

eller så får du väl låna någon kompis windowsburk och cracka fram det därifrån om inte programmet finns till OS X

  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-08-29 08:44

Jippi!
Ni magiska på någe sätt eller? faktum är att jag har trillian installerad på min tjejs dator med windows med autoinlogning (något som jag även glömt bort). samtidigt som jag tänkte att de måste vara autoinloggning så kom jag på lösenordet. Tackar ödmjukast för att ni viftade med era magiska trollspön.

/Jetmoon

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-09-04 08:38

Om du skriver in lösenordet här i tråden vet du att du har det i säkert förvar sen;-)

  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-09-04 08:45

lovar du att det är helt riskfritt?
Har nämligen massor av roliga och generösa vänner på msn som jag vill ha för mig själv.

Vad händer om jag glömmer inloggningen till 99? Försvinner msnlösen på samma ggn?

Nu har jag skrivit ner det och sparat det på ett säkert ställe.

1
Bevaka tråden