Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Blåtandsheadset till en Macbook Pro? Funkar det?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2007-08-28 19:38

Hej,

Har just lagt vantarna på ett SonyEricsson blåtandsheadset HBH-DS980, efterföljanren till DS970.

Fick en idé att ansluta den till min Macbook Pro. Jag fick Macbooken att koppla ihop sig, men inte mer.. inget ljud, ingen ting.

Kollade å ljuinställningar och på "Välj en enhet för ljud ut" står "Den valda enheten sknar reglage för ljud ut". Och där kände jag att mina kunskaper tog slut.

Har någon fått detta eller ett annat stereoheadset från SonyEricsson att funka med sin mac?

Det vore ju smutt att få det hela lira.. inga trådar alls.

Stöd för ljudöverföring via bluetooth kommer i Leopard!

  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2007-08-28 19:57
Ursprungligen av EricBradley:

Stöd för ljudöverföring via bluetooth kommer i Leopard!

A-ha.. visste att det var någon hake

Det lustiga är nu att dessa tjänster har jag:
SonyEricsson Headset Service, SonyEricsson HandsfreeService, SEMC HLA, SonyEricsson Phonebook Access Service, SonyEricsson Remote Control Service, SonyEricsson Remote Control Service, SonyEricsson Audio Service

Och jag får ljud i iTunes.. med det är i mono och låter som en gammal mellanvågsstation. Men jag får hålla ut tills i oktober och tack för ditt snabba svar.

vet inte om det funkar men kolla denna länken: http://blog.david.connolly.name/2007/06/stereo-bluetooth-profile-a2dp-on-mac-os.html

/ Midmus

1
Bevaka tråden