Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nytt 99 syskon? 99nicu!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Råkade hitta detta forum: http://www.99nicu.org/forum/showthread.php?p=18

Do you wonder about the name 99nicu. Well, the "nicu" bit is self-explanatory and "99" stands for 99 percent.

Upptäckte också att grundaren av forumet är 99mac medlem sedan länge

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-27 23:45

Ripoff.

Fast av sheriffen...
you have mail!

Jag tyckte det var kul - missförstå mig inte. Har svarat på mailet.

Det har inte kommit fram ngn text i dina mail(konstigt), men vi får höras. Jag snackade lite med Arvid (?) på 5-årsjubileet, och sökte mail-kontakt när ni (nästan) lanserade webbhotell till för ngt år sedan. Vi valde till slut Oderland eftersom mantaray-tjänsten inte kom igång.

Har varit på väg att ta kontakt eftersom också andra webbprojekt växer i tankarna... men vi har bara en kaffekassa för det mest basala (läs Oderland!). Extern support (teknisk konsulttid) kan vi glömma för en tid framöver, tyvärr.

Ang namnet: du/99mac var/är en förebild och inspirationskälla!
Vi förstod att domännamn som började med "99..." förkom ganska rikligt ute i världen och eftersom 99mac och 99nicu aldrig skulle konkurrera om medlemmar tänkte vi att det inte borde vara ngt intrång. O:-)
F ö är den snygga logon med tvillingarna som 9'or designad av en annan medlem på 99mac (inga namn!)

99nicu.org är ett slutet forum (dvs gäster kan inte läsa merparten) men om du vill test-surfa lite; skicka mig ett mail till johansson snabela mac.se så mailar jag över vårt gäst-id!

edit: jag gjorde om e-postadressen för att försvåra för spam-botar att plocka upp den. /ohennig

Senast redigerat 2007-08-28 10:49

Kanske 99.se/nicu kommer nu snart?

  • Medlem
  • Skövde
  • 2007-08-28 20:53

jag kanske är toktrög, men vad innebär nicu?

Ursprungligen av High|ander:

jag kanske är toktrög, men vad innebär nicu?

Kanske "neonatal intensive care unit"

Ursprungligen av akerstrom:

Kanske "neonatal intensive care unit"

Rätt! vårt forum handlar om intensivvård av nyfödda, om diverse problem i sb med vården av sjuka nyfödda barn (för tidig födsel, infektioner, missbildn), och om teknisk utrustn, läkemedel usw.

Medlemmar är främst syrror, läkare, tekniker och apotekare - de flesta i USA och Europa, men många kommer också fr Ryssland, Baltikum, Asien, Mellanöstern. Tror vi hade ett 40-tal länder representerade när vi kollade besöksloggen i våras.
Man märker att vår målgrupp är lite ovan vid forum-formen; läsaktiviten är hög men skrivaktiviten ganska låg. Vi hoppas det ändrar sig inom en generation el så!
Det är iaf spännande att se hur erfarenhet och idéer rullar mellan medlemmar fr världens olika hörn.

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2007-08-28 23:05

Plagiering - den ädlaste formen av smicker.

1
Bevaka tråden