Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

2 eller 4mb cache på 2ghz modellen?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-08-28 15:09

Blir inte klok på detta!

Apple företagssupport - 4mb (trodde tjejen jag pratade med efter att ha läst i lite broschyrer )
Prisjakt - T2400 med 2mb
Apple.se - 4mb under Store
Apple.se - 2mb under "Mac", och produktinfo där
123macmini.com - 4mb enligt en forumstråd

Så vad är modellbeteckningen på den 2ghz cpu som sitter i nya Mac Mini samt hur stort är cachet på?

// Björn

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-28 16:04

4 Mb är vad jag hört och läst mest och det stämmer med informationen jag hittat om processorn, T7200.

http://www.everymac.com/systems/apple/mac_mini/stats/mac-mini-core-2-duo-2.0-specs.html

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-28 16:46

Nu när jag kommit hem kan jag dessutom bekräfta det.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-08-28 16:55

Kanon, stort tack killar!

Då kanske ni även kan svara på ifall garantin ryker vid byte/uppgradering av minne?
På Macbooken är det ju Ok att byta själv, men hur är det på Minin?
Samt ryker garantin ifall man byter hårddisk? Säg att man byter, datorn går sönder, du byter tillbaks till standard hårddisk och lämnar in, märker Apple detta tror nI?

// Björn

Hårddisk och minne är inte delar som anses vara utbytbara för konsumenten i en Mac mini. Om du inte gör ett snyggt jobb med att öppna den så kommer man att se märken undertill och då kanske teknikern undrar vad som hänt. Men om du gör det snyggt och byter tillbaka till originaldelar innan en service så passerar det nog obemärkt.

1
Bevaka tråden