Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mediaevent med iPod onsdag 5 september "The beat goes on."

Tråden skapades och har fått 482 svar. Det senaste inlägget skrevs .

MacRumors berättar om Ars Technica som påstår att Apple kommer att hålla ett speciellt "event" kring iPod:

Arstechnica claims that Apple will be holding a major event on September 5th, 2007 according to "sources within the company".
Our sources are slim on details for exactly what will be announced, but said that at least one of the things that will come out of September 5th will be a new iPod.

September 5th falls on a Wednesday, which the author acknowledges is an unusual day for Apple to make announcements, but points to the holiday weekend as the reason behind it.

Rumored photos and videos of the upcoming iPod revisions have sparked a response from Apple's legal team, with cease and desist demands to a number of sites.

Källa: Apple iPod Event on September 5th, 2007?

Att iPod kommer att uppdateras i höst känns givet och det behöver göras i god tid före julhandeln. Traditionellt sett brukar Apple faktiskt lansera nya iPod-modeller i september. Så även ryktet om just 5 september inte stämmer så tror jag det händer ändå i september.

Uppdatering 29 augusti: This is for real. Ars Technica hade helt rätt, nu har Apple gått ut med inbjudan, se inlägg längre fram i tråden.

Senast redigerat 2007-08-29 09:38
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-24 21:04

Jag tror på iPod och iPod Nano. Minst.
Det kan ju även bli tal om iPhone Nano eller iPod Shuffle (more likely).

At least one of the things.. vad kan det komma mera? En uppdatering till AppleTV med någon ny häftig funktion kanske, vad det nu kan tänkas vara.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-08-24 23:52

Varför shuffle?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-25 00:19

Varför inte?

Kommer antagligen i större kapacitet och med lite småändringar bara, en helt annan design vore olyckligt då den nuvarande är rätt populär trots priset.

Vid specialeventet förra året vid den tiden (12 september för att vara exakt) uppdaterade dom alla modellerna på något sätt.

AppleInsider tror också på 5 september:

A rumored September 5th special event that would bring new iPods is becoming increasingly likely after checks with multiple sources, AppleInsider has learned.

A verification of the claims from Ars Technica regarding the occasion suggests that Apple has indeed committed to holding the event on the specified date, barring unforeseen circumstances. The presentation is being held on a Wednesday, rather than Apple's habitual Monday or Tuesday, in order to accommodate the Labor Day weekend.

AppleInsider: iPod supply dwindles as likely Apple event nears

  • Medlem
  • Boston
  • 2007-08-27 12:04

Jag är så sugen på att köpa ny iPod. Vill ha en hårddiskbaserad iPhone utan telefon. Nu!

Jag är övertygad om en ipod med touchskärm nu för att snabbt få ekonomiska skalfördelar på komponenterna i iphone.

  • Medlem
  • Boston
  • 2007-08-27 17:08
Ursprungligen av Code Red:

Jag är övertygad om en ipod med touchskärm nu för att snabbt få ekonomiska skalfördelar på komponenterna i iphone.

Jag läste nå'nstans att efterfrågan efter iPhones hade varit lägre än Apple väntat vilket skulle kunna öppna för en iPod Touch. Kanske mest är önsketänkande bara för jag vill ha en...

Ursprungligen av Gurra:

Jag läste nå'nstans att efterfrågan efter iPhones hade varit lägre än Apple väntat vilket skulle kunna öppna för en iPod Touch.

Det där var lite av en myt så vitt jag vet. Apple har aldrig sagt något om den förväntade försäljningen nu i början. Det enda dom sagt är 1 procent av världsmarknaden under 2008, vilket med förra årets siffror skulle vara 10 miljoner enheter (men 2008 är det förstås mer) och 1 miljon under det första hela kvartalet.

När AT&T gick ut med siffrorna över antal aktiverade abonnemang den första helgen (146.000 st) så var det lägre än av en del analytiker gissat, men Apple hade inte sagt något alls om deras egna förväntningar. Under senaste kvartalrapporten berättade Apple att de hade sålde 270,000 st telefoner under de första 30 timmarna, därefter har inga nya officiella siffror kommit ännu så vitt jag vet.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-08-27 23:45

Personligen hoppas jag på iLounges teori:

1. iPod Shuffle
2. iPod nano (kanske lite kortare höjdmässigt).
3. Nya iPod G6 med "tjock-iPod-designen" som cirkulerat. Denna moddel bara 8GB eller 16GB. Har även cirkulerat ett gränsnitt som skulle kunna passa denna modell.
4. iPod Touch, bantad iPhone med iPod-delen plus annat smått (stora diskar på 120GB, vilket resulterar i en tjockare enhet än iPhone). Designmässigt okänd, men nånstans mellan iPhone och iMac skulle inte förvåna mig.

En sak som stödjer detta är rykte om att Apple planerar att lansera fyra nya iPod-modeller.

Hela artikeln här:
http://www.ilounge.com/index.php/articles/comments/is-ipods-cool-melting-or-are-grand-plans-afoot/

Kom ihåg vem som först skrev detta (här på 99.se iaf) ;P

/Adam

Ursprungligen av Adzam 1:

Kom ihåg vem som först skrev detta (här på 99.se iaf) ;P

Well, varken ny iPod shuffle, ny kortare iPod nano eller iPod likt iPhone är några nyheter på 99.se heller

Ursprungligen av Adzam 1:

Personligen hoppas jag på iLounges teori:

1. iPod Shuffle
2. iPod nano (kanske lite kortare höjdmässigt).
3. Nya iPod G6 med "tjock-iPod-designen" som cirkulerat. Denna moddel bara 8GB eller 16GB. Har även cirkulerat ett gränsnitt som skulle kunna passa denna modell.
4. iPod Touch, bantad iPhone med iPod-delen plus annat smått (stora diskar på 120GB, vilket resulterar i en tjockare enhet än iPhone). Designmässigt okänd, men nånstans mellan iPhone och iMac skulle inte förvåna mig.

[...]

Kom ihåg vem som först skrev detta (här på 99.se iaf) ;P

/Adam

Ja, vi kommer ihåg det och du fick ju rätt ettan i alla fall

Börjar det inte bli dags för apple att skicka ut en inbjudan? Det är ju bara en vecka kvar nu ju! De har fortfarande inte med ett ord nämnt något om den 5 september stämmer. Jag börjar tvivla...

Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Börjar det inte bli dags för apple att skicka ut en inbjudan? Det är ju bara en vecka kvar nu ju! De har fortfarande inte med ett ord nämnt något om den 5 september stämmer. Jag börjar tvivla...

Vadå, tvivlade du på en rykte jag postat om?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-28 07:58

Men sista eventet med iMacs då.. inbjudan skickades inte precis ut en vecka i förväg. Bara med några dagars förvarning.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-08-28 15:13

Maybe not, men sjävla konceptet på iPod-linjen 2007, var jag först att skriva om här. De flesta har ju till exempel trott här att spionbilderna är på nya nanon...

Pressevent 5 september!

Jag fick inte posta det här i macnyheter och ni får slänga den om det redan finns en tråd men:

Several sites (Engadget, Crave) are reporting that Apple will indeed be holding a media event on September 5th, 2007 at 10 AM Pacific.

Apple has been rumored to beholding a media event to launch the new iPods. Rumors have pinpointed both revised Nanos as well as a full-screen touch iPod.

The invite depicts "Cover Flow", which is expected to be arriving with the new OS X based iPods. The iPods have been the subject of a number of recent leaks (Nano photos, Interface Videos) which have attracted the attention of Apple Legal. ¨

Så vad hoppas vi på? Ipod med touchscreen OS X och WIFI kanske?

Mer intressant än coverflow för vissa är att texten, "The beat goes on", är från The Beatles sista pressrelease.

Yes, äntligen ska jag köpa min första (!) Ipod (om det kommer en ny generation)!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-29 07:57

Om? Det kommer en ny generation. Och inte bara det..

Bara en tanke, nya "Nanon" ser ut som en hyrbid mellan den nuvarande iPod och nuvarande Nano. Tänk om de dödar Nanon och inför en ny linje mellanmodeller, på samma sätt som när de dödade iPod mini efter två generationer...

Nu har det gått från rykte till sanning; byte av tråd?
http://www.99.se/nyhetstips-mac/223320-pressevent-5-september.html#post1336965

Ursprungligen av Leftrustle:

Nu har det gått från rykte till sanning; byte av tråd?
http://www.99.se/nyhetstips-mac/223320-pressevent-5-september.html#post1336965

Näe, det är bara onödigt med en ny tråd, för det handlar ju fortfarande om rykten och gissningar kring vad som kommer, eller hur?

Jag slog samman bisebusen tråd med denna istället.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-29 07:54

Skulle posta i tråden igår natt men avancerat sök hittade inget relevant som har med iPods och 5 Septemeber att göra..

Ursprungligen av boris91:

Skulle posta i tråden igår natt men avancerat sök hittade inget relevant som har med iPods och 5 Septemeber att göra..

Försök söka på september istället

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-29 09:40
Ursprungligen av Adrian B:

Försök söka på september istället

Det jag gjorde ju.. Sökningar med flera nyckelord fungerar riktigt dåligt!

Ursprungligen av boris91:

Det jag gjorde ju.. Sökningar med flera nyckelord fungerar riktigt dåligt!

Jag skämtade ju bara, syftade på att du skrev Septemeber.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-29 12:19
Ursprungligen av Adrian B:

Jag skämtade ju bara, syftade på att du skrev Septemeber.

Jag vet. Sökningar med flera nyckelord fungerar ändock riktigt dåligt. Hittar aldrig vad jag söker fastän jag vet att tråden finns..

Ursprungligen av boris91:

Jag vet. Sökningar med flera nyckelord fungerar ändock riktigt dåligt. Hittar aldrig vad jag söker fastän jag vet att tråden finns..

Jag söker alltid på inlägg istället för trådar, det brukar ge bra resultat. Exempelsökning: ipod och september. Det ger bra svar för mig i alla fall.

Bevaka tråden