Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Visa nya" funkar inte

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-05-24 20:53

Ibland när jag klickar på den lilla pilen till vänster om rubriken för att visa nya inlägg kommer jag i stället till trådens första inlägg. Det verkar som om forumet glömmer bort vilka inlägg som är nya sedan jag loggade in senast. Det är lite frustrerande om det är en gammal och lång tråd. För det mesta funkar det, men inte alltid...

  • Medlem
  • 2007-08-26 22:39

Bump!

Är det verkligen bara jag som har råkat ut för det här? Det är riktigt irriterande när man ska försöka hitta det första olästa inlägget i en lång tråd. Jag tror det dök upp i samband med den beryktade forumsammanslagningen.

  • Medlem
  • 2007-08-26 22:47

För min del så fungerar det som det skall, vad jag kan se.

Det har ju varit en del problem pga att gamla cookies legat kvar i browsercachen, har du testat att rensa den?
1. Logga ut från 99.se
2. Stäng ner alla sidor som har med 99.se att göra
3. Ta bort alla cookies för 99.se/99mac/99musik et.c. från din browser
4. Logga in igen på 99.se

Det här har fungerar på andra problem som har haft med cookies att föra.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-08-26 23:43

Jag har också råkat ut för det. Tänkte om det var nåt mysko... Ska testa rensa cookies och se vad som händer.

  • Medlem
  • 2007-08-27 20:17

Nu är det rensat! Jag tror inte att jag hade några så gamla kakor liggande, men det är ju värt att testa i alla fall.

Det har hänt mig på de allra flesta forum... Vet dock ej varför.

  • Medlem
  • 2007-09-04 19:01

Lite nya ledtrådar om det intresserar någon:

Det hamnar en liten bock i den lilla cirkeln till vänster om datumet för varje inlägg som man har "läst". När 99.se misslyckas med att ladda rätt sida visas ändå bockarna på rätt sätt. Dvs första sidan i tråden visas, men det är ändå bara de olästa inläggen på sista sidan som saknar bocken. Det måste ju betyda att 99.se har koll på vilka inlägg jag har läst, men ändå misslyckas leverera rätt sida.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-09-14 23:56

Ja nåt bråkar där... är smått irriterande. Händer oftast när lite äldre diskussioner ploppar upp igen. Blajar den ur om det är för lång tid mellan inlägg? Sparas någon av dessa inställningar i kakor med för kort expiry date?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-28 08:42

Har oxå problem med det. Verkar mest hända i långa trådar, såsom t ex "dagens fynd". Den brukar jag alltid få läsa om från början... =/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-28 08:45

Jag har också problem med det här ibland.

1
Bevaka tråden