Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Långsamma torrents efter ominstallation av OS X

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-08-27 20:10

Tja!

Ominstallerade OSX för något halvår-sedan (så jävla dumt, förstod inte varför jag gjorde det). Well, ändå - gjort är gjort. Jag har inte upplevt några problem; förutom ett.

När jag använder torrentprogram går det så obönhörligt långsamt. Sitter på 100mbits lina men tankar bara i max 2kb/s. Nedladdningar direkt från webbläsaren funkar helt problemfritt och går i rätt hastighet (msn går dock sjukt långsamt också). Det är samma problem överallt och har således inget att göra med internetleverantören (hade en pc med samma nätverkskabel och det funkade problemfritt). Kör med kabeln rakt in i datorn, ingen router eller trådlöst nätverk på annat sätt.

Det är skitskumt och jag får verkligen inte tag i någon bra lösning. Ni är mitt sista hopp!

Och nej, jag laddar inte hem något olagligt, så tråden får gott vara kvar då den inte bryter mot några regler. Tack på förhand.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-08-27 20:23

Har du testat att köra TPTest? www.tptest.se Kommer du upp i 100mbit där? En anledning till att du tankar slött kan vara att du tankar upp för fort, testa sätt upload på 10kb/s och kolla om nerladdningen stiger i hastighet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-08-27 21:03
Ursprungligen av Trino:

Har du testat att köra TPTest? www.tptest.se Kommer du upp i 100mbit där? En anledning till att du tankar slött kan vara att du tankar upp för fort, testa sätt upload på 10kb/s och kolla om nerladdningen stiger i hastighet.

Funkar ej! =( tankar bara upp i 3-4 kb/s ändå. På Azaureus eget speedtest kommer jag upp i väl över 500 kb/s.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-27 20:49

öppnat rätt portar i brandväggen om du har den på ?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-08-27 21:02
Ursprungligen av ntity:

öppnat rätt portar i brandväggen om du har den på ?

Man har väl ingen brandvägg i OSX?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-08-28 10:10
Ursprungligen av rowmell:

Man har väl ingen brandvägg i OSX?

Självklart har man brandvägg även i OS X...

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-27 20:56

Hur har du ställt seeding?

Yes!!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-08-27 21:02
Ursprungligen av Yes:

Hur har du ställt seeding?

Vadå ställt seeding?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-27 21:19
Ursprungligen av rowmell:

Vadå ställt seeding?

Hur mycket du ger i uppfart.

Yes!!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-08-27 21:28
Ursprungligen av Yes:

Hur mycket du ger i uppfart.

Yes!!

nu vaknade transmission! tankar i 100kb ungefär.. så det rullar väl TACK

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-27 21:33

Så bra att det löste sig.

Yes!!

1
Bevaka tråden