Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-27 14:47
Ursprungligen av Björnström:

PowerTower från Cupertino klarar upp till 8 diskar i Firewire - utan RAID:
http://www.cupertino.se/reseller/home.php?cat=61

De verkar ha mycket bra grejor och bra priser, för du rekommenderar deras grejor ofta i lagringslösningar. Dock är det värt att notera att Cupertino endast säljer till återförsäljare och företag. Antar att du är en återförsäljare åt dem eller har möjlighet att beställa och sälja till privatpersoner/medlemmar här på forumet?

sök på Björnström på google, så ser man vilken ypperlig entreprenör han är, han köper prylar från sydostasien bland annat... verkar vara en helschyst kill som dessutom startat detta forum. Varför skulle han inte inte utnyttja alla kontakter som han får ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-27 15:23
Ursprungligen av ndsunesson:

sök på Björnström på google, så ser man vilken ypperlig entreprenör han är, han köper prylar från sydostasien bland annat... verkar vara en helschyst kill som dessutom startat detta forum. Varför skulle han inte inte utnyttja alla kontakter som han får ?

OT: Jo, jag har läst en del om Mr XServes ypperliga entreprenörsskap. Ja, han driver detta forum exemplariskt (jaja, jag ska stoppa in smörpaketet i kylen igen...) bland annat av det han är inblandad i. Snart har han till och med licens att flyga och fara!

Ursprungligen av Reisan:

De verkar ha mycket bra grejor och bra priser, för du rekommenderar deras grejor ofta i lagringslösningar. Dock är det värt att notera att Cupertino endast säljer till återförsäljare och företag. Antar att du är en återförsäljare åt dem eller har möjlighet att beställa och sälja till privatpersoner/medlemmar här på forumet?

Anledningen till att jag tipsar om Cupertino är ju flerfalt: jag startade Cupertino åt Kullander & Kullander (deras importverksamhet) och jag har ju själv hittat produkterna, testat dom och importerat dom till Sverige. Jag känner företagen som tillverkar produkterna så om något strular kan jag lyfta luren till Taiwan eller USA - det är värt en del när det är bråttom.

Såklart att man rekommenderar grejer man testat själv och rätt många av dom använder vi själva - exempelvis Acuta4 (mac.se ligger på en sån), QuadRack + RocketRaid 2224 (vi använder den för backupyta) och sen har jag minst fem stycken Pleiades hårddiskchassin.

Jag är inte återförsäljare för Cupertino och jag får inget för att jag tipsar om deras verksamhet men det är klart att jag vill att det går bra för dom - jag känner ju alla som jobbar där nere och är bästa kompis med ett par av dom. Olof Hennig som driver importverksamheten är ju dessutom Administrator här på 99.se (ohennig). Liten bransch

Hela deras sortiment borde finnas på http://www.kullander.se/store/ eftersom allt finns under "samma tak" nere i Malmö.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-27 17:43

Men det finns ju regler på forumet som inte tillåter marknadsföring av varor eller tjänster.
Eller?

Yes!!

Ursprungligen av Yes:

Men det finns ju regler på forumet som inte tillåter marknadsföring av varor eller tjänster.
Eller?

Yes!!

Japp - forumreglerna säger tydligt:

11. Det är inte tillåtet att marknadsföra egen eller andras näringsverksamhet genom forumet utan tillstånd ifrån forumledningen. Som privatperson kan du radannonsera i dedicerade forum för detta. http://www.99.se/view.php?pg=villkor

I alla förekommande fall har jag tipsat om produkter som passat frågan, precis som du kan tipsa om LaCie. Kan hålla med om att det är ett gränsfall eftersom jag haft en inblandning i Cupertino tidigare men jag får väl skaffa tillstånd från forumledningen helt enkelt!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-27 18:45

Nämen, detta har blivit en egen tråd. Jag blev lite paff när jag såg att jag hade startat denna tråd, när jag kolla under "Dagens diskussioner". Hahaha! Bra initiativ, vem det nu är som har lyft ut den till en egen tråd.

Aha, så det ligger till på det viset angående Cupertino. Då förstår jag varför!

  • Medlem
  • 2007-08-27 22:39
Ursprungligen av Björnström:

Japp - forumreglerna säger tydligt:

11. Det är inte tillåtet att marknadsföra egen eller andras näringsverksamhet genom forumet utan tillstånd ifrån forumledningen. Som privatperson kan du radannonsera i dedicerade forum för detta. http://www.99.se/view.php?pg=villkor

I alla förekommande fall har jag tipsat om produkter som passat frågan, precis som du kan tipsa om LaCie. Kan hålla med om att det är ett gränsfall eftersom jag haft en inblandning i Cupertino tidigare men jag får väl skaffa tillstånd från forumledningen helt enkelt!

Om nån undrar kan jag i egenkap av Deputy (till Björnström) i forumledningen härmed officiellt tillåta Björnström att marknadsföra sina egna näringsverksamheter på 99.se.
Beslutat kan överklagas av Björnström eller företrädare för honom.

Ursprungligen av Baron:

Om nån undrar kan jag i egenkap av Deputy (till Björnström) i forumledningen härmed officiellt tillåta Björnström att marknadsföra sina egna näringsverksamheter på 99.se.
Beslutat kan överklagas av Björnström eller företrädare för honom.

Haha, jag vill återigen förtydliga att Cupertino inte är en "egen näringsverksamhet" dock

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-27 17:49

Om du har testat någonting och du tycker att det är riktigt bra.. varför kan du då inte tipsa om det på 99.se och lägga upp ett test?

Jag tycker själv att testen hjälper till, stör inte mig ett dugg i alla fall.

Skulle det inte vara trevligt med prestanda-tester av lite olika RAID:ar?
Pris, pålitlighet, erfarenhet, olika miljöer.

  • Medlem
  • 2007-08-28 07:04

Nej, men om du nu har en bissniss du vill lansera så har du ovan ett intyg på att det är ok.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-28 15:12
Ursprungligen av Baron:

Nej, men om du nu har en bissniss du vill lansera så har du ovan ett intyg på att det är ok.

Det betyder att det också skall finnas möjlighet för andra 99mac-members att marknadsföra sig här.

Yes!!

Ursprungligen av Yes:

Det betyder att det också skall finnas möjlighet för andra 99mac-members att marknadsföra sig här.

Yes!!

Och det gör det ju! Det står ju tydligt att man får göra det med forumledningens godkännande. Kontakta exempelvis Baron ovan

1
Bevaka tråden