Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhoneSimFree - mjukvara klar för upplåsning av iPhone

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

iPhoneSimFree är en ny produkt som utlovar upplåsning av iPhone för att kunna använda vilket SIM-kort som helst:

It gives us great pleasure to announce the worlds first (and only) software driven sim unlocking service for the iPhone(tm). No need to open your phone. No need to solder.

Major benefits include:

* Chose the provider you want, use any SIM card from any network provider in any country
* No more outrageous roaming charges. When traveling simply pick the local provider of your choice and change your sim card.
* Poor network coverage no longer an issue, use the network provider best suited to your region
* Save money! A favorable exchange rate makes for excellent value for money when importing

Hemsida: www.iphonesimfree.com
Engadget: iPhone unlocked: AT&T loses iPhone exclusivity, August 24, 2007, 12:00PM EDT
MacRumors: Fully SIM Unlocked iPhones

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-25 09:38

Har inte riktigt hängt med i iPhone världen den senaste tiden. Väntar på att den släpps i Sverige med vilken operatör som helst.

Men... Är inte det där "olagligt"? Apple har väl sålt rättigheterna till AT&T för exlusivt bruk med just iPhone. Att ett företag har mjukvaru hackat det så att det går att låsa upp den till alla operatörer är ju inte dåligt, tvärtom.. Men att dom säljer produkten i fråga är väl ett hugg i ryggen på AT&T och det lutar väl åt rättsliga åtgärder ifrån AT&Ts sida?

Bara en tanke. Kanske AT&T som står bakom det..hehe...

Ursprungligen av Kenneth M:

Men... Är inte det där "olagligt"?

Tror inte det, om det gick att sätta åt dom tror jag nog AT&T skulle sätta in alla tillgängliga resurser de hade.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-08-26 11:08
Ursprungligen av Adrian B:

Tror inte det, om det gick att sätta åt dom tror jag nog AT&T skulle sätta in alla tillgängliga resurser de hade.

Verkar som om de börjat...
http://www.idg.se/2.1085/1.118026

Men måste man inte ha abbonnemang för att få en iphone? Alla som importerar, köper ni abbonemang också?

Nej, abonnemanget köper man inte förräns man aktiverar telefonen i iTunes, vilket man enkelt kan slippa genom lite olika hack.

En lite offtopic fråga, varför kan inte alla skapa trådar i Nyhetstips iPod och iPhone-delen, men däremot i Nyhetstips Mac? Har försökt att skapa ett par trådar här, men har inte tillräckligt med rättiheter.

Ursprungligen av ztaafen:

En lite offtopic fråga, varför kan inte alla skapa trådar i Nyhetstips iPod och iPhone-delen, men däremot i Nyhetstips Mac? Har försökt att skapa ett par trådar här, men har inte tillräckligt med rättiheter.

Låter som ett fel, ser ingen anledning till varför det skulle vara så, ska fråga Björnström om det. Eller så kanske vi bara vill att just du inte ska skriva trådar här

Ursprungligen av Adrian B:

Eller så kanske vi bara vill att just du inte ska skriva trådar här

Haha. Ja, så är det ju. Såklart.

coolt. Då kanske det blir en sån senare i vinter. Fast jag är ju grymt nöjd med min SE w880i. Iphone duger nog bra som PDA o sekundärlur om jag återupptar mitt företag igen.

Senast redigerat 2007-08-25 10:35

Synd att det kommer kosta pengar, riktigt dåligt faktist.

  • Medlem
  • 2007-08-26 14:20
Ursprungligen av wunderbaren:

Synd att det kommer kosta pengar, riktigt dåligt faktist.

Synd att vad kommer att kosta? Vad är det som är dåligt?

Ursprungligen av Baron:

Synd att vad kommer att kosta? Vad är det som är dåligt?

Programmet som låser upp kommer att kosta pengar, det diskussionen handlar om.

Ursprungligen av wunderbaren:

Synd att det kommer kosta pengar, riktigt dåligt faktist.

De har väl kämpat ganska hårt och vill ha betalt för det, så jag ser inge fel i den principen (det är alltid lätt att stå på sidan av och inte göra ett dyft och sen gnälla över att folk inte jobbar gratis åt en). Däremot, om de baserat sin mjukvara på det fria arbete som iPhone Dev Team lagt ner, då är det lite sämre.

Gizmodo har bedrivit en kampanj för att folk ska donera till iPhone Dev Team så att de får fram en 100 procent fri lösning, så vill man bidra till att det blir så ska man kolla in detta: Support the iPhone Dev Team to Get the True Free iPhone Software Unlock

  • Medlem
  • 2007-08-26 14:44

Varför skulle det vara mer synd att detta program kostar än att andra program kostar?
Eller är du emot hela idén att programvara kostar pengar?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-26 16:51

Han tycker nog det är synd att hacket inte är freeware nu när det ändå är semiolagligt. Du vet, Share the Wealth and all that.

Men om vi säger så här, jag vet att programmet inte helt och hållet släppts, men er kunskap om det här och hur det ser ut generellt sett:

Jag åker till New York nu på höstlovet, langar med mig en iPhone hem till Sverige.
Köper den här programvaran och kör den på min iPhone.
Kommer jag då om jag t.ex. sätter i ett kontantkort från telenor få full tillgänglighet till alla tjänster=? Kommer det att gå att sätta i ett kontantkort och ringa min polare direkt?
Kan man senare när iPhone släpps i Sverige, få möjligheten att få samma abonnemang på min iPhone som på de svensk lanserade iPhones som har fått för-inbyggd programvara?

Mvh

/S

Blir de stoppade från att sälja det får man hoppas att de 'råkar' läcka ut lösningen på Internet så ingen längre kan stoppa det oavsett hur högt advokaterna morrar.

Sansa oss - is i magen.

http://www.hackint0sh.org/forum

1
Bevaka tråden