Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

feedback o hjälp

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-08-15 13:57

jag har ansvar för http://www.freewebtown.com/bisp som är en sajt för en programförening på högskolan i skövde.

Jag skulle gärna vilja ha lite feedback, jag vet att de inte är någon proffig sida direkt. och att den är ganska seg. Är det någon som vet hur man optmerar bilderna i iweb?

Har du skrivit rätt adress?
Jag får felmeddelande "Requested FreeWebTown.com Community URL not found!"

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-08-18 11:19

jo den stämmer... jag har dock hållt på att uppdatera lite de sista om det kan ha försökt komma in just då. Men försök gärna igen

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-08-25 16:48

någon?

Nu hittade jag sidan

Generellt
En rak och lättnavigerad webbplats.
Tydliga menyval - här behöver man inte undra.
Snygg logga - jordklot och hjälm och föredömligt liten, 5,5K!

När det gäller innehåll är jag inte målgruppen så jag ska kanske inte lägga mig i men ... Vet alla vad ni har för verksamhet? En liten programförklaring skulle inte skada.

Men några synpunkter har jag.
Inga direkta fel utan saker som du kan fundera över

Med tanke på att det tar lång tid för att ladda sidan (FreeWebTown är väl inte så snabba) så skulle jag ha tagit bort bilderna (F.B.I., Styrelsen etc) och ersatt dem med vanliga bokstäver för att snabba upp det hela.

Förutom storleken ( ca 40 K) är jag kanske inte heller så imponerad av utseendet på dem ...

Storleken ja, grattisbilden på första sidan är väl 4x3 cm på startsidan. Men den är 140 K! Förslag att ha två bilder - en tumbild för sidan och den nuvarande att klicka på - det skulle snabba upp laddningen av sidan

Hur stor är bakgrundsbilden - tapeten)? (Jag orkar inte leta efter den i källkoden) Den ladda väldigt långsamt vid sidbyte. Kan den ändras?

Startsidan
Gärna lite luft under den svarta ytan (som på t ex Kurser) Nu vet man inte om det är slutet eller om sidan är avkapad

Styrelsen
Är du mycket glad i spegelreflexerna på bilderna? Rent allmän är jag lite trött på reflexer överallt. Sedan blir ordförandes bröst mycket märkliga. Mitt förslag är nog vanliga bilder ev med ram.

Kurser
Tydligare rubriker (år 1, år 2 etc) och mer luft Nu känns det mycket hoptryckt
Väldigt stora punkter i punktlistan - dessutom lite ovanför linjen

Länkar
Samma sak här - det blir väldigt hoptryckt - gärna mer luft mellan länkarna och lite mindre punkter i nivå med texten.

I Affären
Går det att lägga till menyraden? Det underlättar navigering

Fundera över det – men ändra bara saker du själv vill ändra!

Din fråga om att optimera bilder i iWeb kan jag inte svara på eftersom jag aldrig använt programmet. Däremot klarar bildprogram av det. Har du inte tillgång till Photoshop så rekommenderar jag varmt GraphicConverter

1
Bevaka tråden