Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fjärrstryrning med SE k610

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag vill fjärrstyra min macbook med min se k610 men vill inte betala för Salling Clicker, har laddat ner romeo men den säger att min bluetoothenhet inte är påslagen fast den är det. Har laddat ner den flera gånger och startat om datorn men det säger fortfarande att den inte är påslagen. Vanligt fel??
vad kan man annars göra för att styra tex itunes gratis med mobilen?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-25 14:22

Jag har också försökt att fjärrstyra program via BT med en annan SE-modell. Jag gick in på Underhållning > Fjärrstyrning och sen la jag till datorn som enhet och såg till att det fanns kontakt. Men längre än så kom jag inte. Kunde inte styra nåt på datorn. Provade med iTunes. Hoppas någon har fått det att fungera och kan svara här...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-25 14:27

Googla lite hastigt och man ska tydligen hämta någon HID-inställning för Bluetooth för sin modell och lägga in den i mobilen. Ska kolla lite mer ikväll.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-25 14:36

har du "parat" telefonen och macen?

Om du kör guiden för tillägg av BT utrustning brukar den fråga om du vill använda denna enheten för fjärrstyrning den klarar en del fjärrstyrnigns saker, ungefär samma som fjärren till macbooken.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-25 14:45
Ursprungligen av ntity:

har du "parat" telefonen och macen?

Om du kör guiden för tillägg av BT utrustning brukar den fråga om du vill använda denna enheten för fjärrstyrning den klarar en del fjärrstyrnigns saker, ungefär samma som fjärren till macbooken.

Antar att frågan är till Patric Jag har dock endast provat att fjärrstyra den bärbara på jobbet som är en PC. Men jag ska prova med min hemdator ikväll.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-25 23:39
Ursprungligen av Reisan:

Antar att frågan är till Patric Jag har dock endast provat att fjärrstyra den bärbara på jobbet som är en PC. Men jag ska prova med min hemdator ikväll.

Nu har jag provat att koppla mobilen via Bluetooth till min hemdator. Gick in via Systeminställningar > Bluetooth > Enheter > Lägg till ny enhet > Mobiltelefon och sen fick man "para ihop" mobil och dator.

Lyckades dock endast styra muspekaren på datorn med mobilen. Provade alla tre typer som finns under Fjärrstyrning i min Z610i, Presenter, MediaPlayer och Desktop. På de olika lägena kunde man se en förteckning på mobildisplayn om vilka knappar som var vilka. T ex stopp, play, fram- och bakåt osv. Men inga av dessa funka.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-25 23:57

det funkade någorlunda med min k610i, dock var det inte samma knappar som visades på skärmen som gjorde det som var tänkt, men detta är Sony-ericssons blunder så

Använder det inte längre dock då fjärren är så pass smidigare att använda, så har inte testat så mycket med det.

1
Bevaka tråden