Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple lanserar ny iMac, iLife '08, iWork '08, ny Mac mini mm

Tråden skapades och har fått 98 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Motala
  • 2007-08-13 21:46

Jag skulle bli fruktansvärt glad om Apple tog fram en likadan dator som iMacen, fast i exempelvis ett miditowerskal och utan skärm eller med lös skärm.
Jag är utlöst allergisk mot datorer där skärmen är inbyggd. Den blir ju totalt värdelös om datorn respektive skärmen går sönder.
Visst datorn kanske går att använda om skärmen går sönder, via det extra DVI-uttaget, men hur kul är det att ha en stor skärm som dator som inte fungerar medans man får köra en extern skärm.
Eller om datorn går sönder, då blir skärmen totalt värdelös jue :/
Eller har jag fel?
Man kan väl inte koppla in en extra dator till iMac-skärmen?
Därför kommer jag aldrig köpa mig en iMac, även fast de är grymt snygga.
Skärmen lever ju oftast vidare långt längre än vad själva datorn gör. Iallafall hos mig.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-08-13 22:08
Ursprungligen av widde:

jue

You lost me there...

Skämt åsido, jag har nog aldrig behållt en skärm (eller dator) mer än ett år, så jag antar att jag är en perfekt iMac-kund. (Har dock aldrig ägt en eftersom de varit för långsamma, men nu börjar det arta sig med både minneskapacitet och processorer)

Det finns ju trots allt AppleCare för endast 2095 kr till iMacen, så för medelfamiljen som behåller sin dator i tre år innan man köper en ny (det är väl så det går till i dessa hempc-tider?) borde iMacen passa sig alldeles utmärkt. Många jag pratat med resonerar iaf så. "Skit samma om den inte funkar efter tre år, man köper ju ändå en ny". (Observera att det resonemanget endast gällt Fujitsu-Siemens hempc-datorer för alldeles för mycket pengar.)
Det känns som att så fort folk börjar titta åt Applehållet och ser "kvaliteten" i produkten, den snygga, genomtänkta designen osv, så förväntar man sig att det ska hålla i evigheters evighet. (Inte för att Apple har dåligt rykte på den fronten, även om ibook och macbook 1:a gen. är svarta får...)

Nåväl, jag återkommer hela tiden till att man köper en ny efter 2-4 år, vilket oftast är ett slående argument för Svensson oavsett om man har invändningar på formfaktorn som inte går att uppgradera, eller på livslängden av elektroniken.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-26 13:32
Ursprungligen av widde:

Jag skulle bli fruktansvärt glad om Apple tog fram en likadan dator som iMacen, fast i exempelvis ett miditowerskal och utan skärm eller med lös skärm.
Jag är utlöst allergisk mot datorer där skärmen är inbyggd. Den blir ju totalt värdelös om datorn respektive skärmen går sönder.
Visst datorn kanske går att använda om skärmen går sönder, via det extra DVI-uttaget, men hur kul är det att ha en stor skärm som dator som inte fungerar medans man får köra en extern skärm.
Eller om datorn går sönder, då blir skärmen totalt värdelös jue :/
Eller har jag fel?
Man kan väl inte koppla in en extra dator till iMac-skärmen?
Därför kommer jag aldrig köpa mig en iMac, även fast de är grymt snygga.
Skärmen lever ju oftast vidare långt längre än vad själva datorn gör. Iallafall hos mig.

Är också något tveksam till iMac även om den är väldans snygg! Tycker man betalar mycket för design hur bra än mac övrigt är. Därimott skulle jag hellre se en något större Mac mini med bättre grafikkort och snabbare processor också inte minst internminneskapacitet. Som det är nu så är jag något tvekande på köp.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-17 00:01

Man behöver väl ändå inte köpa varje ny version av OS X, eller hur? Och hur många av dessa får du på köpet med datorn..?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-08-17 00:39

servicepack, hah. eller hur.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-17 00:46

Eller hur? Yeah, whatever.

Ett Service Pack till Windows ser till att operativsystemet man redan har köpt slutar krascha lika ofta.

En ny version av Mac OS X innehåller massvis med nya funktioner och gör dessutom hela systemet ännu snabbare än förut.

Oh, and it costs less than Vista, too. So I think there's a difference.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-25 23:12

Lite bilder av nya iWork och iLife '08 från Flickr av Glenn Wolsey:

Snygga lådor. Apple kan, de.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-26 01:18

Precis. När jag såg bilderna på Flickr tänkte jag att jag bara måste dela med mig.

Bevaka tråden