Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förhandsvisning vägrar...

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-08-25 01:24

Installerade om nytt 10.4(.0) på en Cube, allt funkar fint, men den defaultar alla bilder man klickar på att öppnas i ... ColorSync(!). Förhandsvisning funkar om man väljer "öppna..." men vill inte bli droppat på.

Det funkar ju, men bör jag vara orolig för något? Alla prefs är slängda och skivor kontrollerade.

Dessutom finns inte menyvalet "Bildspel" om man högerklickar, men det kanske inte finns med ren 10.4?

Prova att göra ett nytt konto och se om det funkar som avsett där. Om inte så är det hela systeminstallationen det är fel på, men om det funkar som det ska i nya kontot är det någon inställningsfil i din hemmapp

  • Medlem
  • 2007-08-26 23:45
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Prova att göra ett nytt konto och se om det funkar som avsett där. Om inte så är det hela systeminstallationen det är fel på, men om det funkar som det ska i nya kontot är det någon inställningsfil i din hemmapp

Det är någon inställningsfil i min hemmapp. Tack för tipset. Ska leta vidare när skärmbilden slutat knarka.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-25 14:54

http://www.rubicode.com/Software/RCDefaultApp/

Smidigt för att styra över vad som öppnar vad, med finare kontroll än apples normala verktyg.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-08-25 14:56

Högerklicka på en fil, välj öppna med, övriga, välj öppna alltid, det bör komma upp en ruta om man ska ändra det för alla filer utav denna filtyp, välj ja, och sedan är det klart.

  • Medlem
  • 2007-08-25 21:28
Ursprungligen av Sidde:

Högerklicka på en fil, välj öppna med, övriga, välj öppna alltid, det bör komma upp en ruta om man ska ändra det för alla filer utav denna filtyp, välj ja, och sedan är det klart.

Jo, det har jag testat, men den vägrar - dvs den accepterar inte Preview när jag väljer det...

Däremot har jag inte testat Richard Rönnbäcks slutlednignstest, det ska jag göra och återkomma. (Tyvärr har jag fått akutare problem med skärmen, se annan tråd)

1
Bevaka tråden