Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes store kass kvalité!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-08-25 19:06

Jag har ibland laddat ner låtar där det varit vissa "skips", korta digitala störningar. Även om man rapporterar detta till Apple så skiter de fullständigt i detta. MEN nu när jag kollade lite på Canal+ HD på Elvis så bestämde jag mig för att kolla in lite Elvis musik i iTunes music store.

Detta album tar verkligen priset i kass konvertering! :
http://phobos.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewAlbum?playlistId=210444351&s=143456&i=210444477

Avgör själv!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-25 19:33

Kan det inte vara så att det är live och det där är den kvalitén som den spelades in i?
Men håller med dig om tveksam kvalité speciellt på cover art. Ibland är den pinsamt dålig, sönderkomprimerad och dåliga färger.

Jag köpte ett album på itunes store med massa "skips" / störningar. Riktig besvikesle. Men faktum är att Apple krediterade mitt kort och gav mig credits för att ladda hem 5st valfria låtar gratis.

Bra service tycker jag!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-08-25 19:48

Jag köpte Bryan Ferry & Roxy Music Ultimate Collection från iTunes Store.

När jag klagade på den dåliga ljudkvaliteten så tyckte Apples itunes-support att jag skulle gå igenom hela albumet (tre skivor) och sedan berätta för dem vilka låtar som lät kass och exakt var i låtarna. Jag förklarade för dem att Apple får allt sköta sin kvalitetskontroll själva och berätta för mig när de har en fungerande version så jag kan ladda ner låtarna på nytt. De tyckte att jag skulle hjälpa till ändå och fick en låt gratis för besväret. Egentligen borde jag anmäla dem till ARN.

Nu ser jag att de har tagit bort albumet helt från iTunes Store.
Kanske gillade de inte att jag la en köpvarning som review.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-08-25 19:54

Jag fick ett grymt skip i en Depeche mode skiva jag köpte och jag mailade till Apple store men de sket fullständigt i mitt mail.

Ursprungligen av Jetwash:

Jag fick ett grymt skip i en Depeche mode skiva jag köpte och jag mailade till Apple store men de sket fullständigt i mitt mail.

Vart skickade du mailet? Via Apples hemsida eller direkt till en mail-adress?

Jag har skickat flera klagomål till iTunes Store support via Apples supportsidor och alltid fått svar inom 1-2 dagar.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-01 23:20

Har aldrig haft några problem, varken med låtarna eller med cover-artern.

Antar att era val av låtar visar att ni har dålig musiksmak.

1
Bevaka tråden