Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Last.fm Player sänkte min nätverksanslutning

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nyligen började jag få udda problem där min nätverksanslutning blev überslött helt plötsligt. Trodde först att anslutningen blivit seg, men efter en omstart av routern så var det blixtsnabbt igen. Men efter ett tag segade det ner igen. Jag började misstänka att min router (en 3Com OfficeConnect 11g) inte mådde bra, men det var konstigt för den har fungerat klanderfritt väldigt länge.

Jag upptäckte dock senare att boven i dramat var Last.fm Player (version 1.3.1.1). När jag avslutade det programmet gick min nätverksanslutning från oanvändbar sirap till normaltillstånd omedelbart.

Jag vet inte om detta beror på någon olycklig konflikt mellan just min router och Last.fm Player, men om någon får liknande problem och kör det programmet kan det vara värt att kolla om programmet är orsaken.

Ett tips är att du testar det inofficiella plug-in'et iScrobbler istället, det har fungerat mycket bra för mig och synkar även det du spelar i din iPod!

Jo, men last.fm player spelar musik också.

Tyvärr är det buggigare än en buggkurs för mellanstadieelever. Tråkigt, för det är en fin idé.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-25 00:30
Ursprungligen av Leftrustle:

Jo, men last.fm player spelar musik också.

Tyvärr är det buggigare än en buggkurs för mellanstadieelever. Tråkigt, för det är en fin idé.

Det är trist att deras klient är så pass buggig som den är, speciellt med tanke på hur enkelt som protokollet är..

Ursprungligen av Leftrustle:

Jo, men last.fm player spelar musik också.

Precis, jag bryr mig inte om "scrobblandet" utan använder det som en nätradio och till det så är programmet väldigt bra, om det inte hade varit så krävande och buggigt.

Amua finns förstås, men det har inte utvecklats på ett tag.

1
Bevaka tråden