Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte lägga in säkerhetskopia

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-08-23 11:19

Hej. Vet inte om denna fråga ska ligga i OS X eller iTunes. Men i värsta fall får väl en moderator flytta tråden. Iaf.
Gjorde en backup på all min musik på DVD skivor med Toast titanium för ett tag sen. Blev ca 11 skivor. Men nu har iTunes kraschat och alla låtar är borta- Inga problem tänkte jag! Det är ju bara att överföra från skivorna till HDD:N igen. Men när skivan tar slut och man har flera album av samma artist som ligger i underkatakoger Så frågar OS X om man vill ersätta dom gamla filerna. Klickar man "ersätt" så fösvinner filerna från färra skivan, och kilckar man "ersätt inte" så Hoppar den genast över till nästa artists mapp och dess undermappar. Så, hur kopierar jag så att all musik från samma artist hamnar på HDD:N utan att ta bort det gamla? (hoppas ni är med?)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-24 17:16
Ursprungligen av Dalle:

Gjorde en backup på all min musik på DVD skivor med Toast titanium för ett tag sen. Blev ca 11 skivor. Men nu har iTunes kraschat och alla låtar är borta- Inga problem tänkte jag! Det är ju bara att överföra från skivorna till HDD:N igen. Men när skivan tar slut och man har flera album av samma artist som ligger i underkatakoger Så frågar OS X om man vill ersätta dom gamla filerna. Klickar man "ersätt" så fösvinner filerna från färra skivan, och kilckar man "ersätt inte" så Hoppar den genast över till nästa artists mapp och dess undermappar. Så, hur kopierar jag så att all musik från samma artist hamnar på HDD:N utan att ta bort det gamla? (hoppas ni är med?)

Som jag förstår det, så har programvaran iTunes kraschat. Inte hårddisken. Och då bör väl musikfilerna vara kvar på hårddisken? Eller kanske är det iTunes-biblioteket du har bränt till skivor? Det är inte så att några av filerna används? Dvs kanske har du dem i iTunes och har programmet öppet, eller har slängt något till papperskorgen och inte tömt den?

Har du bränt ner allt du vill spara på dessa 11 skivor, så kanske det är bäst att ta bort all musik på datorn och lägga in dessa filer från alla skivor.

Ja, det är lite luddigt. Hoppas någon känner igen dilemmat och kan ge dig bättre svar än jag.

Senast redigerat 2007-08-24 17:28
1
Bevaka tråden