Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Appleskript: ge alla ramar innehåll?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-08-24 11:10

Vild chansning:

Är det nån som har eller känner till ett skript som kan leta reda på alla ramar i ett dokument och kolla om de har innehåll tilldelat, och ge dem som har "Inget" ett innehåll?

Vi verkar ha provocerat fram en InDesignbugg (enligt en annan systemleverantör) som gör att förekomsten av ramar med "Inget" innehåll kan göra bilder i dokumenten lågupplösta.

tell application "Adobe InDesign CS2"
	tell active document
		set content type of page items whose content type is unassigned to graphic type	
	end tell
end tell 
  • Medlem
  • 2007-08-24 11:40

Fint som snus!

Och hur skulle man göra om man behöver en rekursiv loop? Skärskådar jag din kod verkar det som att grupperade objekt kanske inte påverkas av skriptet?

Har du nån liten beskrivning på hur man kan reproducera dendäringa påstådda buggen så är jag intresserad. Hittar inget som stämmer in...

  • Medlem
  • 2007-08-24 12:07

Den uppträder i samband med en manöver i en utskriftstjänst kallad Autoprint utvecklad av Infomaker. De håller på att fixa detta, men i väntan på det skulle jag vilja ha en workaround.

Richards skript ovan fungerar, men bara på objekt som inte är grupperade.

Ursprungligen av Baron:

Den uppträder i samband med en manöver i en utskriftstjänst kallad Autoprint utvecklad av Infomaker. De håller på att fixa detta, men i väntan på det skulle jag vilja ha en workaround.

Fint, då somnar jag igen.

1
Bevaka tråden