Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bara jag kan inte skriva ut - inställning?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-23 09:29

Tjenare!

Jag har ett probelm, det är bara jag på kontoret som inte kan skriva ut. Några ansluter via AirPort, inga problem, några ansluter via ethernet, inga problem.
Jag kan varket skriva ut via airport eller ethernet?

Nya MBP, 10.4.10
Skrivare Xerox Workcenter pro 2128

Har testat att installera om skrivaren, men det funkar inte?

vad kan det vara?
Finns det någon fiffig funktion som jag aktiverat, eller avaktiverat?

Om ni behöver fler svar fråga på bara.

/Tangen

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-08-23 13:17

Den bör (som bäst) dyka upp automatiskt i skrivardialogen på en nyinstallerad OS X-maskin. Så var det för mig med en MBP CD, 10.4.8-9-nånstans och en Xerox workCentre Pro 4148 (eller vad den nu heter). Det var redan aug-06 som det fungerade så. Inga speciella inställningar. Inga speciella drivrutiner från Xerox (för dom hade tex inte Intel-stöd i sin scanner-programvara då).

Vad jag försöker säga är att du inte behöver Xeroxs drivrutin - det går bra med den från OS X (PPD:n alltså). Scanna fick man göra genom web-gränssnittet i väntan på Intel-stödet. Automatiken kommer väl av Bonjour kan jag tro.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-24 07:22

TAck för svaret frazze, men lösningen var enklare än så, jag har haft och använt datorn till utskrift redan innan, så jag visste ju att det bara var något som ände

Vad gäller lösningen gjorde jag så här när min pappa ville ha hjälp med att fixa att hans dator inte hänger sig hela tiden (PC), så råkade jag nämna det att jag inte fattade vad som hände min dator. Han hade genast en PC lösning på problemet - Men det är vär bara att starta om datorn - det gjorde jag och då funkade det, måste ha avslutat någon process eller nåt.

/Tangen

1
Bevaka tråden