Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

FAX från Mac-nätverk

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-22 12:00

Funderar på funkis lösningar, vad de kostar och hur de fungerar. Det ska gå att FAXA från ett Mac-nätverk. Vi har 3-4 OS9 burkar och 6-7 OSX maskiner samt en OSX-server.

Förtydlign: det vore snyggt om man man ENKELT kunde göra detta från vilket program som helst, ex. som man när man ska skriva ut en dokument.

Förslag mottages!

[ 22 Augusti 2002, 12:01: Meddelandet ändrat av: Erik.dv ]

  • Medlem
  • Lund
  • 2002-08-22 13:07

Jag följer med spänning den här tråden. Jag har funderat lite på något sånt själv, men aldrig gått vidare med det.

Jag har fått för mig att 4-Sight Fax ska vara bra, men jag har ingen aning. Gissningsvis skitdyrt.

Edit: Stavfel.

[ 22 Augusti 2002, 13:08: Meddelandet ändrat av: hugin ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-22 14:07

Okej… Det var min chef som kom in precis om undrade om inte jag kunde "fixa det"

Jag hittade en lösning vid namn "FAX Express" som verkar finnas för både OS9 och OSX… De har både client och servermjukvara. Kanske kan vara något? Vi får se…

FAX Express

  • Medlem
  • Lund
  • 2002-08-22 14:24

Prisbilden verkar vara ungefär densamma, men jag tycker att 4-Sight Fax ger ett bättre intryck, iaf av det lilla jag har sett på respektive websida. Det har dessutom stöd för Windows, om det nu skulle dyka upp en sån på nätverk.

Men det skulle vara intressant att höra lite från någon som har testat programmen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-22 14:53

Jo, precis… Men det är ganska högt pris alltså… Skulle gå löst på c:a 10000 för (10-20 användare) att skaffa det. Får se vad chefen säger

Det är iofs praktiskt att kunna skicka PDF:er av FAX å så till folk… Får se vad han vill med system först och främst…

Jag har erfarenhet av 4sight Fax - den fungerar väldigt bra faktiskt. Till och med förvånansvärt bra.

Iofs var detta för typ 3 år sedan, men den skötte Fax-hanteringen nästan helt problemfritt. Vi körde en 4sight server och hade ett gäng klienter ansluta som kunde faxa lika lätt som skriva ut.

Det går att köra versioner som har flera modem ansluta för att kunna faxa och ta emot samtidigt t ex.

Moreware är svensk distributör och dom är experter på 4sight. Läs mer här:

http://www.moreware.se/fax/index.html

1
Bevaka tråden