Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

streetwear.se

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Danderyd
  • 2007-08-22 23:26

E-shop jag designat, gjort layout för och planerat. Jobbar på hemsidan som chef för övrigt så vore dj****gt kul att få höra vad ni tycker och tänker om sidan.

http://www.streetwear.se

Cheers

Såg riktigt bra ut - proffsigt. Tror den passar målgruppen fint. Säljer ni bra?

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2007-08-27 21:16

Försäljningen har ökat med 200% och besökarantalet med 150%. Enligt Alexa är det nu Sveriges snabbast växande e-shop som säljer kläder.

Så jag känner mig ju nöjd

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-03 15:06

Inget att säga förutom: snyggt.
Ser seriöst och pålitligt ut. kanske lite synd att flesta meny länkarna är bilder. på min uppkoppling blir det en del väntandes på förstagången....

smaken som baken så tycker jag verdana är det sista typsnittet på listan. men det kann vi debatera en livstid om

Lycka till!

Ursprungligen av reSet:

...
smaken som baken så tycker jag verdana är det sista typsnittet på listan. men det kann vi debatera en livstid om

Eftersom forumdiskussioner ju inte enbart är för att den som frågar ska få svar utan att för att vi alla ska kunna lära oss nya saker så skulle jag gärna läsa om dina tankar och förslag när det gäller typsnittsvalet.

Om mitt minne inte sviker så är det väldigt sällan vi diskuterar detta. För egen del beror det säker på att mina kunskaper när det gäller typsnitt på webben är begränsade. Verdana funkar oftast tekniskt och ser OK ut så då tar jag det. Men visst, tråkigt och jag skulle aldrig gjort så när det gäller pappersproduktion.

Så reSet, och ni andra, vilket/vilka typsnitt skulle ni valt för denna sajten och varför?

Senast redigerat 2008-03-04 12:43
  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-05 23:01

Okej!

Jag hadde vallt något mer ungdomsorienterad. Mål gruppen på sidan är 13-35. Den visuella uppfostran given till dessa unga människor ligger alltså mellan 1970-1993.
TV, VHS, TV-spel. Fax, Papers-Tidning, graffiti.

Dom känner sig hemma med helvetica. På nätet blir det arial.
Om man är ute efter mer classisk syn så fungerar Georgia bra för ungdomliga saker, Georgia är nog det bästa valet enligt mig, fungerar även i tryck saker. Men I detta falet fungerar inte serifer, om man tänker på kunderna som är mer inne i gatu/tv kulturen än informations kulturen.

Det är inget störe behov av brödtext dock förekommer vissa paragrapher (jag gillar kortare kolumner än på just den här sidan). Arial är mycket effectivt i lite större storlek, med skysst mellan linjering. Det blir mitt första val!
Alltså:

Titel länk: 14px Arial Bold Uppercase
Bröd text: 14px Arial

Behövs det någora legender?
okej för verdana 9px.... men inte mer än 9px!

kanske kan starta en tråd om typografi med länkar till sidor som denna:
http://www.echoecho.com/csstext.htm

Edit:
Mitt problem med verdana, är kanterna. Dom säger retro neutralitet. Dom syns överallt, dom skirker standard och låg förmåga att intressera sig för detalj.

1
Bevaka tråden