Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förhandsgranska .EPS filer

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett ganska störande problem som jag vill lösa. Varje gång jag vill förhandsgranska .eps filer i OS X: s förhandsgranskare, så kommer det bara upp en laddningsruta som säger "Konverterar postscript-fil till PDF..." Den laddar och laddar men inget händer. Så jag är tvungen att tvångsavluta programet varje gång.

Finns det någon som vet vad man kan göra för att lösa det?

Mvh
/Mikael

Är EPS-filerna hela? EPS är ett väldigt felkänsligt format som lätt blir skadat och då kan det inte konverteras.

Förhandsvisning använder ett unix-program som heter "pstopdf" för att göra konverteringen. Om du vill kan du prova att öppna terminalen, skriva pstopdf (mellanslag) (sökväg till EPS-filen)

Enklaste sättet att få fram sökvägen är att bara dra EPS-filen in i terminalfönstret, så skrivs det dit av sig själv.

Om det inte fungerar där heller så får du kanske ett felmeddelande. Själv hade jag lite problem med pstopdf när jag hade skadade fonter i systemet.

det funkar att öppna filerna i AI. men det tar en sån jäkla lång tid om man bara ska förhandsgranska vissa filer...

nu har jag testat att göra som du sa och terminalen raddar bara upp alla mina instalerade typsnitt

Det är precis vad som hände när jag hade mina typsnittsproblem. Jag skulle testa att ladda hem ett eller flera program som kan rensa systme- och font-cache-filer, t.ex. Onyx och Font Finagler. Men om inte det hjälper så får du börja felsöka dina typsnitt för att hitta det som ev kan vara skadat

1
Bevaka tråden