Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsung U600 - sync?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2007-07-17 15:30

Är i valet å kvalet över en ny mobil.. kommit fram till att det står mellan den i rubriken, Samsung U600 eller en Nokia N73.. frågan är den, är det någon som har en U600 alt. U700(3G) som kan tala om hurvida någonting i form av sync med mac fungerar? helst av allt skulle jag villja att iCal och adressboken funkade, men det är nog lite mkt att hoppas på efter det jag har läst mig till på nätet..

annars är det även fritt fram till förslag på smala telefoner som syncar mot iCal och adressboken, å hänvisa inte till apple.com för isync-sidan, jag vet var den är... Jag vill ha handfasta tips, gärna från ägare av den rekomenderade telefonen:)

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2007-08-22 19:44

Det skulle jag gärna också vilja veta. Har också funderat på att skaffa en u600. Fastnade för den grymma designen. Återkommer ifall det blir ett köp.

Jag kan svara på den första frågan. Jag har en U600. Den går inte att synca med mac. Däremot kan du bläddra filer med BT som vanligt. Musik, ljud, bilder och filmer går alltså fint emedan kontakter, kalender och sms inte funkar.

Jag skulle anta att det bara är en tidsfråga innan det finns en uppdaterad plugin till isync, men just nu är det värre.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2007-09-06 12:19

Har nu skaffat en Samsung U600 och det är ett par saker jag undrar.
När man bläddrar på telefonen via bluetooth kommer jag bara åt det inbyggda minnet. Hur kommer jag åt minneskortet? Kass av Samsung att endast ha programvara för PC/Win.
Vidare så lyckas jag inte installera några spel på telefonen heller.. Någon som vet hur?
Annars en skön telefon men dock rätt dålig batteritid.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2007-10-20 12:57

Funderar också på en U600, verkar vara en riktigt läcker mob
.... det enda jag är interesserad av är att smidigt kunna överföra bilder och musik. Fungerar detta bra/problemfritt via BT eller usb (både från telminne och exra minneskort)?
Kan man föra över spellistor osv direkt från iTunes?....står något på samsungs hemsida om synk med mediaplayer men inget om iTunes.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2007-10-22 10:25
Ursprungligen av MrCoffee:

Funderar också på en U600, verkar vara en riktigt läcker mob
.... det enda jag är interesserad av är att smidigt kunna överföra bilder och musik. Fungerar detta bra/problemfritt via BT eller usb (både från telminne och exra minneskort)?
Kan man föra över spellistor osv direkt från iTunes?....står något på samsungs hemsida om synk med mediaplayer men inget om iTunes.

Måste säga att jag är besviken på överföringen mellan Mac'en och min U600. Jag har endast fått det att fungera med bluetooth och då bara kunna skicka en låt/fil i taget till telefonminnet. Sen har jag varit tvungen att flytta filen i telefonen till minneskortet. Osmidigt!
Funkade mycket bättre med min gamla SE W810i.

U600 är snygg, men touch-knapparna går en på nerverna ibland. Ofrivilliga knapptryckningar hör till vardagen. Väldigt slö är den också och reagerar långsamt i menyerna osv. Skärmen är bra och designen som sagt. Men jag tror inte jag kommer ha denna telefonen lika länge som min Sony Ericsson tyvärr...

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2007-10-22 18:58

Tack för ditt svar
...låter inte som en helt perfekt synk med musiken..... men hur funkar det att skicka över bilder via BT från telefonen till datorn, behöver väl inte ta en bild i taget då?... kan man se innehållet i datorn innan överföringen?

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2007-11-04 00:42

"Brusande" ljud normalt?

Blev en U600 tillslut..... designen och storleken fick avgöra
Snart ska jag fixa en MacBook också... så får väl bli att köra via BT innan det finns stöd i iSync.

Men jag har en annan fråga:

Upplever ni som har den att det är ett slags "brusande" ljud från högtalaren i melodier, då man trycker på knappar, spelar spel etc?... det hörs extra tydligt vid låga volymer för mig.

Läste en recension på nätet där någon upplevt samma sak, så undrar om det är ett fel eller något "normalt" för modellen.

Senast redigerat 2007-11-04 01:38
  • Medlem
  • Höganäs
  • 2007-11-25 15:07

Ja, min brusar också. Ganska irriterande i början men nu har jag vant mig och då stör det inte så mycket. Tror dock inte att det är något fel.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2007-11-25 22:09

OK skönt att veta att ljudet är normalt iallfall....
...vet du förresten om man via någon inställning kan ställa in så att man (i datorn) kan se datum/tid när bilderna togs?... jag har en tendes att lätt glömma bort annars

1
Bevaka tråden