Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppgradera MB CD till 802.11n

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-08-03 18:38

Har läst lite löst om att vissa har lyckats uppgradera sin MB CD till 802.11n.
Är det någon på 99mac som försökt med detta? Eller haft insyn i en uppgradering och vet exakt vilka prylar som krävs?

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-08-22 11:55

Ingen som har gett sig på detta ingrepp?

Jag har inte hört talas om något liknande. Det följer med en skiva till nya Airport Extreme som gör att man kan uppdatera sin MacBook/Pro C2D på någon minut men såvitt jag vet har väl inte Core Duo ens 802.11n inbyggt på airportkortet?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-22 14:01

Det funkar om man skruvar isär hela maskinen och monterar ett kort från en C2D maskin om jag inte minns fel, dock har jag det för att CD maskinerna saknar det tredje fästet för MIMO antennen, dock funkar det ju endå..

http://www.hardmac.com/articles/71/ - för den som vill läsa

då jag läser igenom lite fort visar det sig att det inte var fästet som saknades, skummade bara så kanske var ngt annat som strulade.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-22 22:44

Allt verkar ha fungerat perfekt... Men nu blev man ju lite nyfiken på vad ett sånt kort kostar Det måste tydligen köpas via ett repair center så jag skulle väl gissa på att det går på någon tusenlapp...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-08-23 13:36
Ursprungligen av shandar:

Men nu blev man ju lite nyfiken på vad ett sånt kort kostar Det måste tydligen köpas via ett repair center så jag skulle väl gissa på att det går på någon tusenlapp...

Alternativet kan vara PowerBookMedic i USA, då dom hade den bästa fraktlösningen för oss i Sverige. Och: nej, jag har inget aktieinnehav i sagda företag...

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-08-23 22:38

Hittade 802.11n kort för $99 på ebay. Blev lite sugen nu.

Jag köpte ett Airport Extreme-kort till min CD och monterade. Fungerar ypperligt. Beställde av iFixit.com, fick hem sakerna på under en vecka.

Mvh,

Jag märker grymt liten skillnad på 802.11n och Extreme - inte värt en tusenlapp om du frågar mig iallafall.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-08-24 20:37

Så det är inte alls i närheten av dom 5-6MB/s som dom pratar om?

Jag när jag laddade ner saker innan så satte hastigheten på WLAN:et stopp innan min uppkoppling gjorde det - det gör det inte nu. Så visst är det värt 1 000kr om man som jag har 100Mbit-uppkoppling.

Mvh,

1
Bevaka tråden