Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny version av Transmission

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som om vi inte fått nog med nyheter och uppdateringar så har även Transmission släppts i ny version, 0.80, bl a med den efterlängtade funktionen att välja vilka filer som skall laddas ner.

http://transmission.m0k.org/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-08 00:25

skall bli interesant och se om man märker någon skillnad med denna versionen mot tidigare, den skall ju enligt uppgift vara snabbare men inte som om jag kan klaga på hastigheten som jag får ut av gammla 0.72 så

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-08-08 10:24

Något snabbare verkar den vara... men å andra sidan så dagarna innan denna uppdatering så har den f-n inte rört på sig alls. Max 30 k ner och 10 k upp

Jag har haft problem att den hamnar i loopar och laddar ner samma sak i all oändlighet. Dödar ration på en kvart typ. Den laddar ner till t.ex 95.87% sen börjar den om på 94.56% och laddar ner upp till 95.87% igen och håller på så i all evighet.

Mvh,

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-08-08 10:33
Ursprungligen av Rossifumi:

Jag har haft problem att den hamnar i loopar och laddar ner samma sak i all oändlighet. Dödar ration på en kvart typ. Den laddar ner till t.ex 95.87% sen börjar den om på 94.56% och laddar ner upp till 95.87% igen och håller på så i all evighet.

Mvh,

Det har hänt mig några gånger också.

VAd värre är att när programmet låst sig och behövs stängas av med våld och jag sen startar upp programmet igen så kunde jag innan ha en fil som jag fått ner t ex 95% av men när den startar upp igen så står det plötsligt igen att det bara är kanske 25% som är nere och det som är nedladdat på hårddisken är mkt större än den Transmission påstår att den ska vara...

Ursprungligen av Rossifumi:

Jag har haft problem att den hamnar i loopar och laddar ner samma sak i all oändlighet. Dödar ration på en kvart typ. Den laddar ner till t.ex 95.87% sen börjar den om på 94.56% och laddar ner upp till 95.87% igen och håller på så i all evighet.

Mvh,

Beror nog mer på trackern som du laddar ner i från. Brukar bli så när det är fel på torrent-filen.

Ursprungligen av G.Lindqvist:

Beror nog mer på trackern som du laddar ner i från. Brukar bli så när det är fel på torrent-filen.

Nja, samma torrent-fil fungerar perfekt i Azuerus. Det händer på flera olika trackers med Transmission men aldrig med Azuerus. Sen seedar den mkt sämre än Azuerus med vilket är tråkigt då den är snyggare, lättare och allmänt mer Mac-ig.

Mvh,

Avsluta de nedladdningar ni har på G innan ni uppgraderar !

De varnar för att annars tappar man data ...

(Tänkte om ni är som jag, klickar, laddar ner, installerar och ....neeeeeeeeeeeeej?! )

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-09 18:00

jag tycker denna versionen verkar slöare än tidigare 0.72 nu efter lite användande, får se om det håller i sig eller inte, den går hel automatiskt så det kan ju vara bara att det varit små svärmar på senaste eller ngt.

Får börja med att säga att jag är ny på mac. Går det att välja vilken mapp filerna ska sparas i med transmission?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-16 18:12

Jepp, gå in i inställningarna (äpple + ,) och du har det i fliken som jag tror heter Överföringar på svenska.

  • Medlem
  • Täby
  • 2007-08-22 10:35

Sjuka begränsningar i shareware versionen... går ju inte att utvärdera om man kan ha nytta av programmet ordentligt. *suck*

Ursprungligen av kainen:

Sjuka begränsningar i shareware versionen... går ju inte att utvärdera om man kan ha nytta av programmet ordentligt. *suck*

Shareware?
Det är ju ett gratisprogram...

Mvh,

Ursprungligen av Rossifumi:

Shareware?
Det är ju ett gratisprogram...

Mvh,

  • Medlem
  • Täby
  • 2007-08-23 09:00

Oj, my bad! Blandar ihop det med något annat program jag precis provade med liknande namn

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2008-01-12 12:27

Hittade ingen lämpligare tråd än den här.

Ny version av Transmission: 1.01 (4635)

Hmmm... verkade gå fortare först men tillbaka på samma saktmodiga nivå snabbt

Känns som ett "tyngre" program och datorn känns segare än innan.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-12 14:59

Jag Tycker Transmission 1.0.1 har förbättrats avsevärt. Speciellt efter att vissa trackers har spärrat 0.9x versionen pga korrupta seeds.

//Rob

  • Medlem
  • Hudiksvall
  • 2008-01-12 16:30

För mig hänger sig tyvärr 1.0.1 lika mycket som 1.0.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-12 17:27
Ursprungligen av ferroz:

För mig hänger sig tyvärr 1.0.1 lika mycket som 1.0.

Ta bort transmission inställningarna och om du har en router se till att den har den sensta firmware.

//Rob

  • Medlem
  • Hudiksvall
  • 2008-01-14 12:14
Ursprungligen av Robo-X:

Ta bort transmission inställningarna och om du har en router se till att den har den sensta firmware.

//Rob

Har tagit bort mappen i application support nu. Hade ju varit fint om det inte var svårare!
Tack!

1. Hur gör man en ny tråd på 99.se ?

Tack, Vi tar nr 2 här då. Transmission 1.0.4 kraschar helt utan anledning, uppdatera nyss är igång i ca 10 sek sen stängs det bara. ? HJÄLP ?!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-01 14:48

1. Ny tråd skapas när man är i listan under respektive forum, klicka på
"Ny Diskussion"

1
Bevaka tråden