Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nästa Macbook i Aluminium?

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-12 21:51

Vad tror ni? Kommer nästa version av Macbook att få aluminium-skal som nya iMacen? Personligen tycker jag att det vore enormt fräckt, och egentligen inte särskilt otroligt.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-12 21:57

Frågan är väl snarare hur MacBook Pron kommer att se ut i så fall...

Det jag personligen hoppas på är att Apple slutar ta extra betalt för den svarta färgen som ju faktiskt är lite häftigare.

Jag hoppas verkligen inte att även MBn blir i aluminum för polykarbonat är ett utmärkt material som man inte direkt behöver vara rädd om.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-08-12 23:23

MacBook Pro Platinum??

Eller varför inte back to the roots, MacBook Pro Wood

Ursprungligen av IngoX:

MacBook Pro Platinum??

Eller varför inte back to the roots, MacBook Pro Wood

Hehe, tycker att det alternativet var bäst hittills. Eller varför inte i återvunnet papper? Det skulle bättra på Apples rykte när det gäller att ta vara på miljön.

Senast redigerat 2007-08-13 20:33
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-08-13 16:42

Recaps: Jag tycker det ser ut som sjutton när man blandar grått och svart så där.

Vore väldigt trevlig. Plastdatorer aint the shit...

Hm... de där datorerna ger mig en stark PC-känsla. Ser ut som nån blandning mellan Sonys Vaio modeller och nåt HP hittat på!

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2007-08-14 11:10

Kolfiber kanske? Alla bilpojkar blir ju knäsvaga av det materialet, så något bra måste det ju finnas med det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-21 18:30
Ursprungligen av Snooze:

Kolfiber kanske? Alla bilpojkar blir ju knäsvaga av det materialet, så något bra måste det ju finnas med det.

Båtpojkar som jag också!

Ungefär vad jag tycker också...
Skrev lite om det där i någon annan tråd... Var något sånt där jag hade i åtanke.
Eller vit baksida med svart äpple kontra tvärsom...

Jag tror det vore BRA för Apple att byta från plast-kitet, eftersom det är otroligt många som haft problem med sprickor, så de skulle säkert tjäna en hacka på att slippa byta varannat skal... Eller?

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-08-21 23:40

Aluminium, Santa rosa och ett uppfärskat grafikkort (alla rimliga uppdateringar) - då jäklar blir det åka av.

  • Medlem
  • Motala
  • 2007-08-22 00:56
Ursprungligen av joakimd:

Aluminium, Santa rosa och ett uppfärskat grafikkort (alla rimliga uppdateringar) - då jäklar blir det åka av.

Då blir det köp för mig direkt!
Leopard får gärna vara inkluderat också

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-08-22 09:46
Ursprungligen av joakimd:

Aluminium, Santa rosa och ett uppfärskat grafikkort (alla rimliga uppdateringar) - då jäklar blir det åka av.

Finns redan idag.
Kallas MacBookPro.

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2007-08-22 14:43
Ursprungligen av hego99:

Finns redan idag.
Kallas MacBookPro.

Men vi vill ju ha en riktigt bärbar, ingen =>15 tummare!

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-08-22 18:20
Ursprungligen av Frohike:

Men vi vill ju ha en riktigt bärbar, ingen =>15 tummare!

Ja, jag inser det.
Men om man ger MacBook snyggare skal (Alu) plus bättre chipset (SantaRosa) och bättre grafikkort, då är det nästan bara CPU+backlit_keyboard som skiljer den från proffsmaskinen (MBP) och då är den inte längre ändamålsenligt (MB=Apples instegsdator i laptop-segmentet).
Och man kan ju läsa här hur bra det går för just Apples laptops.
Men visst borde de göra en MBP i 12-13 tum.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-22 19:32

Men Intel X3000-kretsar kan väl den ändå få.. det nuvarande skalet vill jag ha kvar.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-08-28 00:01

Detta är datorn jag väntar på känner jag just nu! Vore skönt om den kommer snart, så kan jag köpa g2 av den utan alla första barnsjukdomar (Apple kanske har blivit bättre på det?)!

kan inte någon starta sajten . www.ban-glossy-displays.com

1
Bevaka tråden