Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skapa färgmärkning automatiskt

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har kollat på programmet Hazel (http://www.noodlesoft.com/hazel.php) och det verkar ha riktigt bra funktioner för att färgmärkera filer. Det jag är ute efter är att kunna färgmarkera filer olika beroende på hur gamla de är.
Dock tycker jag att priset är lite väl i överkant för programmet och undrar därför om det finns några alternativ?

Du kan enkelt hitta, färgmärka och flytta filer med hjälp av Automator

Jag ska helt klart kolla närmare på det när tid kommer och se om det uppfyller alla mina krav.
Tack för tipset!

Vet inte om det bara är jag som har extrema problem med att förstå mig på automator, men jag hittar inte det jag vill.
Jag hittar inget alternativ där jag kan filtrera finder-objekt beroende på hur gamla de är/när de skapades.
Jag har hittat markerings-grejen, men hur får man den att gå igenom alla objekt i en mapp?

Ursprungligen av BlastBeat:

Vet inte om det bara är jag som har extrema problem med att förstå mig på automator, men jag hittar inte det jag vill.
Jag hittar inget alternativ där jag kan filtrera finder-objekt beroende på hur gamla de är/när de skapades.
Jag har hittat markerings-grejen, men hur får man den att gå igenom alla objekt i en mapp?

Det gör förmodligen att göra på en massa olika sätt. Men så här borde du kunna göra.

Starta Automator.
Markera "Filer och mappar" i högerkolumnen. Dra in "Hitta Finder-objekt". Välj mapp från plats-menyn och ställ in datum eller vad du nu vill.

Sedan fortsätter du och gör vad du vill ska hända med dina filer därefter.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-11-23 18:45

Hazel verkar förretsen vara riktigt häftigt, mitt skrivbord är fullt med filer som jag inte vet vad jag ska göra med.

1
Bevaka tråden