Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mighty Mouse sparar inte inställningar

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag fick precis hem min Mighty Mouse och den funkar bra, ganska bra iaf.
Problemet är att den verkar vägra spara inställningarna som jag gör.
När den kom var det konfigurerat så att alla höger- och vänstermusknapp var ett respektive två. Kulan var tre och sidoknappen var 4.
Jag vill ändra mina sidoknappar till Exposé, men hur jag än gör så vägrar det fungera.
Jag har satt sidoknapparna till Exposé och det står rätt men när jag trycker så är det fortfarande knapp 4 (märker att det är knapp 4 eftersom den backar i FireFox). Jag har också testat att ställa in Exposé-inställningarna till knapp 4, men det funkar inte heller.
Har startat om både datorn och findern ett antal gånger men utan resultat.
Har försökt googla fram ett svar men inte lyckats, så nu vänder jag mig till er!
Tack på förhand!

Jag svarar på mig själv eftersom jag hittade felet och det kanske kan hjälpa någon annan som har samma problem.

Jag hade USB Overdrive installerat för att kunna använda min gamepad och den skapar uppenbarligen en profil för alla USB-grejer man pluggar in, inklusive musen.
Så jag gick helt enkelt in i USB Overdrive, tryckte på Mouse och bockade av rutan "Overdrive Enabled". Det löste problemet för mig!

1
Bevaka tråden