Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya iMacen en katastrof!

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-08-18 17:29

Som macnörd var man givetvis tvungen att kolla in den nya iMacen hos Macforum i GBG. Min spontana tanke var: Men hallå... vad har de gjort? Hur kan den se ut så här? Det var ju nästan som att titta i en spegel! Visst, det var en hel del lampor i taket och mycket ljus kom in från skyltfönstret. Men ändå, det är knappast så man har det helt mörkt hemma... Vem vill egentligen ha en sådan skärm med sådant blänk i? Laddade snabbt ner en trailer från apples hemsida i butiken... hehe.. för att se hur det blir när man kolla på film. Det var ju skitjobbigt att titta på! Hmm...

Jag tyckte den nya iMacen inte var lika snygga i verkligeheten som jag hade trott. Den förra modellen är ett snäpp snyggare, tycker jag nu. Jag hade tänkt köpa den nya, men håller nog fast vid den förra. Det går ju INTE att ha en sådan blank skärm!

Så, vad tycker ni andra som sett den nya iMacen med dess blanka skärm?

Ps. Det är ett känt faktum redan att många som har Plasma/LCD-tv med blank ram stör sig asmycket! Hur många kommer inte då störra sig på den nya iMacen?

Nu har inte jag sett den nya iMac:en.. men hur var ljusstyrkan ställd på datorn i butiken?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-08-18 18:05

Det kollade jag inte. Det kanske jag borde? Men jag tror ändå att butiken ställt in det till en hyffsad nivå. Tror ändå problemet kvarstår.

Jag var i en mac-butik här i Oslo, jag stördes inte det minsta utav blänket.
Jag tyckte bilden var mycket skarpare och absolut helt OK.
Nya looken tyckte jag var SKITFUL först, men nu har jag helt och hållet ändrat uppfattning.
jag tycker den är ganska fet faktiskt...
Jag tycker de har lyckats (igen)...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-18 18:58

Jag fick också intrycket att det var för mycket blänk på skärmen när jag kollade in datorn på Drottninggatan igår. Jag har dock svårt att avgöra hur pass mycket detta stör under mer normala ljusförhållanden. Som det var där så kändes det dock rätt kasst.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-18 19:12

Jag har den nya iMacen och upplever inga problem med skärmen. Den är mycket skarp och behaglig och känner inga störningar som helst av blänk förutom om solen lyser rätt in, men då har ju alla skärmar problem...

Naturligtvis är placeringen av datorn viktig, såsom även fallet är för alla datorer med högglansskärm.

Tvärtom tycker jag det är superskönt med den svarta randen runt skärmen som ökar kontrasten känslomässigt. Jag tycker det är ett stort steg framåt jämfört med den förra modellen.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-20 10:42

blir ngn arg om jag sager att jag tycker BAKSIDAN av nya iMac:en e grymt lacker?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-08-20 11:10

Tittade på en nya imacen i butik, störde mig inte det minsta på reflektionerna, och i ett mörkare rum ser man inte dessa ändå.

Och ja, baksidan är grymt snygg.

  • Medlem
  • 2007-08-20 21:15

Jag var in och kikade på den nya iMacen idag också, det enda jag störde mig på var att de borrade i väggen bredvid

Jag kollade på den idag och tänkte inte ens på det, måste springa in en annan dag i veckan ^^ Kanske bara för att jag är van vid macbookens skärm (gillar glansigt).
Tyckte iMacen var rätt sexig faktiskt

Argh!
Nej nej nej nej nej nej nej nej NEJ...
En dator kan FAN inte vara sexig!
Okej för att vara nörd, i all ära, men när datorn benämns som sexig, nä... usch, sluta!
Ali McGraal, my eeeyes!

Ursprungligen av RockyMontana:

Argh!
Nej nej nej nej nej nej nej nej NEJ...
En dator kan FAN inte vara sexig!
Okej för att vara nörd, i all ära, men när datorn benämns som sexig, nä... usch, sluta!
Ali McGraal, my eeeyes!

haha, ta det lugnt för fasen
Tänk om jag råkar vara en iMac?

edit:
Jag menade givetvis inte sexig i den bemärkelsen.. blir ju inte sexuellt upphetsad av en dator... Råkade bara använda det ordet så som många andra använder det om annat, typ bilar osv.
Ber så hemskt mycket om ursäkt om jag gjorde dig upprörd.
FÖRLÅT!!!!!!!!!!!!!

Senast redigerat 2007-08-20 23:08
  • Medlem
  • 2007-08-20 22:16

Hört från två soon to be switchers:

Den nya iMacen är ganska juste. Men den ser ju nästan ut som en vanlig PC-skärm nu när den är i svart och metall. Det vill man ju inte ha. Det är ju bland annat designen man vill åt.

Ska till skolan nu i veckan i v-ås..! Då blir det en (antagligen) långt besök på Mac-support! (vart osäker på namnet! ) däremot så villm in plånbok (min mor) vänta ett tag med att beställa! Hon tycker att det är bättre att köpa i december.. :S jag blir galen!

VIll ju ha den nuuuu!!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-21 01:11

Bättre att vänta till December för att det är Jul då och iMacen kan räknas som en present eller för att hon har sina hemliga källor som säger att det kommer en uppdatering just då?

  • Medlem
  • 2007-08-21 08:50

Jaaa, möjligheten att välja en matt skärm kanske. DET skulle göra mig nöjd, allt annat duger

tycker det är synd att de går ifrån det vita...svart / metall känns det som många tillverkare har idag.

1
Bevaka tråden