Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ColorSync-profil ändrad och försvunnen efter användarbyte

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ett något mystiskt fenomen uppdagades precis när jag skapade ett andra konto på min MBP. När jag växlade tillbaks till huvudkontot efter att ha varit inne i det nyskapade kontot ändrades färgprofilen för skärmen. En snabb titt i Systeminställningar/Bildskärmar bekräftar att "Färg-LCD" som användes tidigare är borta. AdobeRGB, sRGB och de andra är kvar men när jag försöker kalibrera dem säger den att "fabriksprofilen för skärmen kunde inte hittas".

Förmodligen löser en omstart problemet, men ändå — 10.4.6 på en Intel-Mac verkar lite buggigt. Häromdagen ville inte Cocktail öppnas eftersom BSD-subsystemet var skadat eller försvunnet. Känns bra.

Var rapporterar man buggar i Mac OS X till Apple?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-20 20:07

Jag har visst fått samma problem just...hur löste det sig för dig? Tegelsten mitt i rutan?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-20 20:26

Det räckte med en omstart, tegelstenen ligger kvar. Mysko med stort M! (hittade tråd om detta på Macworld, och där rekommenderades omstart. Ska tydligen vara en känd bug i Mac OS X)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-20 22:22

Har precis samma problem. Efter man varit inne på ett annat konto och växlar tillbaka så blir det fel färgprofil till skärmen. Om man provar att ändra dem går det ej. Går bara att starta om för att återställa.

Kör 10.4.10.

1
Bevaka tråden